English

۲۱ پرونده قتل عمد در هرمزگان به صلح و سازش منجر شد

معاون قضایی دادگستری هرمزگان گفت: امسال ۲۱ فقره پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش منجر شده است که همه همکاران قضایی و وکلا، ریش سفیدان، متنفذان و دیگر گروه‌ها در این حوزه مشارکت داشته اند.

۲۱ پرونده قتل عمد در هرمزگان به صلح و سازش منجر شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مظفر حمزه‌ای معاون قضایی دادگستری هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز وکیل مدافع و تحلیف ۴۳ وکیل در بندرعباس، افزود: وکلا در برقراری عدالت در جامعه در کنار دستگاه قضایی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای دستگاه قضایی، استفاده از نهادهای مردمی مثل شوراهای حل اختلاف است که تاکنون خدمات ارزنده‌ای به جامعه داشته اند، تصریح کرد: وکلا جزو این نهادهای مردمی هستند و در این اقدامات مشارکت مؤثری داشته اند.

حمزه ای اضافه کرد: امسال ۲۱ فقره پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش منجر شده است که همه همکاران قضایی و وکلا، ریش سفیدان، متنفذان و دیگر گروه‌ها در این حوزه مشارکت داشته اند.

وی با بیان اینکه توسعه به عنوان امری اجتناب ناپذیر است و حقوق نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کند و وکیل نیز به عنوان مدافع حق، نقش کلیدی دارد، خاطرنشان کرد: کانون وکلا سالانه پرونده‌های بسیاری به صورت معاضدت انجام می‌دهد و وکالت افراد با توان مالی پایین که توان پرداخت حق الوکاله را ندارند بر عهده می‌گیرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان گفت: کانون وکلا برای دفاع از حقوق بنیادین مردم هر ساله شمار زیادی وکیل تسخیری در پرونده‌های دارای شرایط خاص معرفی می‌کند.

علی قاسمی افزود:  ۴۳ نفر از کارآموزان کانون وکلای دادگستری هرمزگان تحلیف و برای دفاع از حقوق مردم سوگند یاد کردند و دو هزار و ۳۰۰ وکیل در کانون وکلای دادگستری هرمزگان به حرفه وکالت مشغولند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه