English

نماینده مردم قزوین در مجلس:

انقلاب گازرسانی در دورترین نقاط استان قزوین با پیشرفت دوچندانی در حال انجام است

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: در هفته جاری شاهد کلنگ زنی در ۱۸ روستای دهستان چوقور بخش طارم سفلی و ۶ روستای بخش مرکزی آبیک خواهیم بود.

انقلاب گازرسانی در دورترین نقاط استان قزوین با پیشرفت دوچندانی در حال انجام است

 لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری موج استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت روند گازرسانی در شهرستان های قزوین،آبیک و البرز اظهار داشت:با تلاش جهادی و انقلابی مدیرعامل و مجموعه خدوم شرکت گاز استان شاهد پیشرفت چشمگیری در انجام پروژه های گازرسانی در اقصی نقاط از جمله طارم سفلی، الموت، کوهین، البرز و آبیک هستیم.

وی افزود:ایران دومین دارنده منابع گازی در دنیاست و به همین دلیل گاز طبیعی به عنوان محور توسعه در کشور قرار گرفته است.البته گازرسانی به شهرها و روستاها علاوه بر اینکه باعث ظهور صنایع تولیدی و کارخانه‌ها می‌شود، یک رفاه عمومی نامحسوس نیز برای مردم ایران ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در گازرسانی گفت:با رویکرد جهادی دولت سیزدهم، گازرسانی به اکثریت قریب به اتفاق شهرها و روستاهای قزوین تا دو سال آینده تکمیل و پرونده گازرسانی بسته می‌شود.

.سیاهکلی بیان کرد: بررسی روند گازرسانی به شهرها و روستاها بعد از انقلاب نشان می‌دهد که توسعه شبکه گاز یکی از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران بوده است، نعمتی که با وجود برخورداری از آن باید در استفاده بهینه و حفظ آن برای نسل‌های آینده کوشید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد سرعت چشمگیری در انجام پروژه های گازرسانی در استان هستیم، افزود: در هفته جاری شاهد کلنگ زنی گاز در دو بخش آبیک و طارم سفلی با انشعاب ۲ هزار عدد که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه دهستان چوقور طارم سفلی بعنوان یکی از مناطق صعب العبور شهرستان قزوین که از نعمت گاز بی بهره است افزود:گازرسانی خط تغذیه منطقه چوقور از ابتدای سال۱۴۰۱ آغاز شده است که شامل ۱۲ کیلومتر خط تغذیه شبکه‌گذاری و گازرسانی به دو روستای میمونک و شیزر است.

این نماینده یادآور شد: با شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی در فاز دوم به منطقه چوقور در طارم سفلی استان قزوین، ۱۸ روستا با بیش از ۳هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

سیاهکلی افزود:در این اقدام ارزشمند تعداد ۱۸ روستای این دهستان تا پایان سال ۱۴۰۳ از نعمت گاز برخودار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:همچنین در ۶ روستای بخش مرکزی آبیک از جمله روستای قاضی کلایه ،کذالک ،کهوان، توداران،طیخور و حاجی آباد کلنگ زنی گاز انجام خواهد شد که با انجام این کار، تمامی شهرستان آبیک به جز ۲ روستا از نعمت گاز برخوردار می شوند.

ایشان در خاتمه ضمن قدردانی از مدیران کل شرکت گاز و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سایر ادارات خدمت رسان در تسهیل و تسریع در روند گازرسانی گفت: نمایندگان استان‌ برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه گازرسانی آمادگی لازم را دارند تا با هم‌اندیشی، مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را برطرف کنند و مردم مناطقی که در آنجا امکان توسعه گازرسانی میسر است در کمترین زمان ممکن از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه