English

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان:

۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری از مواد محترقه است

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: ۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری افرادی بودند که از مواد محترقه در حال استفاده بودند.

۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری از مواد محترقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی‌اکبر جنگجو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته حدود ۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری افرادی بودند که از مواد محترقه در حال استفاده بودند، ۱۰ درصد موقع ساخت مواد محترقه دچار آسیب شدند و ۱۰ درصد هم رهگذر بودند.

وی با اشاره به آمار سوختگی در جهان و ایران بیان کرد: ۹۰ درصد سوختگی‌ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در جهان به علت سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آمار جهانی میزان مرگ‌ومیر افراد درگیر با سوختگی ۲.۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفراست، افزود: در ایران این آمار به ۳.۸ در هر صد هزار نفر می رسد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان در خصوص انواع سوختگی توضیح داد:سوختگی ها از درجه یک تا درجه هشت می باشد که سوختگی درجه یک در حوادثی مانند آفتاب سوختگی رخ می دهد و هر مقدار درجه سوختگی ها بالا می رود میزان درگیری پوست بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در سوختگی درجه سه به بالا عصب دیگر حسی ندارند و کسی که دچار سوختگی درجه بالا می شود در صورت نجات یافتن، در تمام طول عمر خود درگیر مشکلات ناشی از سوختگی خواهد بود.

جنگجو با اشاره به آغاز حوادث چهارشنبه‌سوری در سال جاری گفت: در حال حاضر و  پیش از آغاز چهارشنبه‌سوری در بیمارستان شاهد مراجعات افراد دچار سوختگی  و آغاز حوادث مربوط به چهارشنبه سوری هستیم.

این مقام مسئول در خصوص آمار حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته بیان کرد: در سال ١٤٠٠ از مجموع مراجعین بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان 86 درصد مردان و ١٤ درصد از خانم ها بودند.

وی افزود:  ٦٨ درصد از مراجعین سال گذشته موارد ناشی از انفجار ترقه، ٢٩ درصد آتش سوزی و ٣ درصد موارد دیگر مانند فشفشه بوده است.

جنگجو با اشاره باینکه در سوختگی های بالای 50 درصد امکان بهبود در فرد بسیار کم است، گفت: ٧٥ درصد افراد زیر ٥ درصد سوختگی ، ١٧ درصد از ٥ تا ١٩ درصد سوختگی و ٨ درصد سوختگی بالای ٢٠ درصد بودند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان  ادامه داد: ١١ درصد افراد مراجعه کننده زیر ١٠ سال و ۴۵ درصد افراد ۱۰ تا ۱۹ سال و ۱۷ درصد بین ۳۰ تا ۳۹ سال بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر تا سن ٣٩ سال هستند، بیان داشت: بیشترین آسیب از ناحیه دست و پس از آن صورت، اندام های تحتانی پا و چشم بیشترین آسیب دیدگی را در حوادث چهارشنبه سوری شامل می شوند.

جنگجو افزود:  در حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته  ۳۶ درصد از ناحیه دست، ۲۶ درصد از ناحیه صورت، ۱۷ درصد از ناحیه پا ۱۳ درصد چشم و سه درصد سر به جز چشم آسیب دیدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان بیشترین قشر آسیب دیده از حوادث چهارشنبه سوری هستند، گفت: طی سال گذشته ۳۷  درصد دانش‌آموز، ۲۷ درصد دارای شغل آزاد و ۱۳ درصد خانه‌دار بوده‌اند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان با اشاره باینکه از ۱۵ استان کشور به این بیمارستان مراجعه داریم، بیان کرد: اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان آمادگی کامل برای پذیرش مراجعه کنددگان دارد ولی از همین امروز تخت های بیمارستان پر است و برای خدمات دهی به بیماران در حوادث آخر سال با مشکل مواجه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه