English

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

سنت چهارشنبه‌سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای برای آشنا کردن جوانان و نوجوانان با خطرات مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال تأکید کرد و گفت: سنت چهارشنبه‌سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد و شاهد حوادث ناگوار در این روز نباشیم.

سنت چهارشنبه‌سوری باید مایه نشاط و سرزندگی جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، تراب محمدی در جلسه‌ پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با بیان اینکه چهارشنبه‌ سوری به‌عنوان یک میراث فرهنگی و خرده‌فرهنگ در جامعه ما مطرح است، اظهار داشت: در گذشته این سنت، کارکردهای مثبت اجتماعی و نشاط‌آفرینی داشت اما متاسفانه در سال‌های اخیر، محتوای آن تغییر یافته و شاهد حوادث ناگواری در این روز هستیم.

وی افزود: متولیان فرهنگی جامعه در این زمینه غفلت و کوتاهی کرده‌اند و دشمنان نیز از حوادث پیش‌آمده، سوءاستفاده می‌کنند.

محمدی با اشاره به وقوع چند انفجار ناشی از تولید غیرمجاز مواد محترقه در تبریز گفت: سودجویی برخی افراد و ناآگاهی والدین و نوجوانان و جوانان منجر به ایجاد این حوادث هولناک و دردناک شده است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر تولید مواد محترقه، یادآور شد: با ابزار هنر به خوبی می‌توان نوجوانان و جوانان را با خطرات این مواد آشنا کرد و لازم است در مدت باقی‌مانده تا چهارشنبه آخر سال، صداوسیما و رسانه‌ها یک حرکت جهادی و انقلابی در این زمینه انجام دهند.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و انجمن‌های اسلامی مساجد در محلات به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه