English

با حضور استاندار فارس برگزار شد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز درمان سرطان بیمارستان نمازی شیراز

آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز درمان سرطان بیمارستان نمازی و خوابگاه ۸۲ واحدی فاطمی ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، وحید حسینی رئیس دانشگاه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز درمان سرطان بیمارستان نمازی ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، گفت: مرکز درمان سرطان نمازی با زیربنای بیش از ۲ هزار مترمربع ساخته می شود و تعرفه خدمات آن دولتی است و تحت پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه ها قرار دارد.

 حسینی با بیان اینکه این مرکز، به روزترین خدمات تخصصی درمان سرطان را به بیماران ارائه می دهد، عنوان کرد: یک دستگاه سایبرنایف که از پیشرفته ترین دستگاه های مورد استفاده در درمان سرطان است و سه دستگاه شتاب دهنده خطی پیشرفته نیز در این مرکز مستقر می شود.

او از مشارکت شرکت سد و عمران پارس گستر در ساخت این پروژه خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار مالی ۵ هزار میلیارد ریال در بیمارستان نمازی شیراز اجرا می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه این مرکز، بیماران جنوب کشور را تحت پوشش قرار می دهد، اضافه کرد: دستگاه سایبرنایف تهیه شده برای این مرکز، دومین دستگاه موجود در کشور است که خدمات تخصصی درمانی به بیماران سرطانی را ارایه می دهد.

 

آیین آغاز خوابگاه ۸۲ واحدی فاطمی ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی شیراز

آیین آغاز خوابگاه ۸۲ واحدی فاطمی ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز دومین برنامه استاندار فارس و هیات همراه بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این آیین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از خانواده، تعالی جمعیت و فرزندآوری، عنوان کرد: این پروژه با هدف افزایش اسکان دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا می شود.

حسینی افزود: ساخت خوابگاه ۸۲ واحدی فاطمی ویژه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۹ طبقه با متراژ ۷۸۷۵ مترمربع در زمینی به مساحت بیش از هزار متر مربع و با مشارکت موسسه شورای عالی خیریه فارس اجرا می شود.

او یکی از دغدغه ها و چالش های مهم دانشجویان متاهل را موضوع اسکان دانست و گفت: در حال حاضر برای اسکان دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۸۰۰ واحد مورد نیاز است، اما دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تسهیل امر ازدواج و فرزند آوری دانشجویان دست کم به ۲ هزار واحد نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از تلاش استاندار فارس و خیرین استان در توسعه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز چند مشخصه ویژه نسبت به دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارد، گفت: مسجد، همراه سرای بیمار و خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل از جمله شاخص های ویژه این دانشگاه است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، تعداد کل خوابگاه های دانشجویان متاهل دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در حال حاضر ۲۶۰ واحد معادل یک سوم آمار کشور اعلام کرد و از خیرین خواست تا با مشارکت در توسعه خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل، گام موثری در راستای تسهیل امر ضروری ازدواج جوانان، حمایت از خانواده، تعالی جمعیت و فرزندآوری برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه