English

رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد؛

آزادی ۱۰۸۸ نفر از زندان های کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در مجموع از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان با اعمال عفو مقام معظم رهبری، هزار و ۸۸ نفر از زندان های استان آزاد شده اند.

آزادی ۱۰۸۸ نفر از زندان های کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان،حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی  اظهار کرد: پس از اغتشاشات اخیر و رسیدگی دستگاه قضائی در کل کشور به اتهامات افراد دخیل در این حوادث، بین معاندین و مزدوران خارجی و افرادی که دچار شور و هیجان احساسی شدند، تفکیک صورت گرفت.

وی افزود: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت‌ها و خباثت‌های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضائی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و به اشد نحو با متخلفین برخورد خواهد کرد و مطمئناً دسیسه‌های آنان به لطف خداوند شکست خواهد خورد.

وی تأکید کرد: عفو اخیر رهبر معظم انقلاب دو بخش داشت که یک بخش آن مربوط به متهمان و محکومان حوادث اخیر و یک بخش مربوط به سایر محکومین است.

حجت الاسلام حسینی اعلام کرد: در استان کردستان تا امروز هزار و ۲۸۲ نفر مشمول دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شده اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.

وی افزود: پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضائی استان همچنان در حال بررسی پرونده‌های مربوطه است و تا روز گذشته ۷۰۸ نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

رئیس دستگاه قضائی استان خاطرنشان کرد: در مورد عفو سایر محکومین غیر از اغتشاشات تا روز گذشته بیش از ۵۷۴ نفر مشمول این عفو شده اند که از این تعداد ۳۸۰ نفر از زندان آزاد و ۱۹۴ نفر مشمول تخفیف مجازات شده اند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در مجموع از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان با اعمال عفو مقام معظم رهبری هزار و ۸۸ نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شده اند.

وی افزود: قطعاً این عفو مشمول محکومین به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه دار و مجرمینی که آزادی آنها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می‌شود، نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه