English

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

فرایند سنددارشدن خانه هایی که سالهای گذشته در اراضی دولتی احداث شده درحال انجام است

در راستای اجرای آیین نامه بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال1394 نموده است.

فرایند سنددارشدن خانه هایی که سالهای گذشته در اراضی دولتی احداث شده درحال انجام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص گفت: در راستای اجرای آیین نامه بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال1394 نموده است که در این زمینه در حال حاضر 1800 پرونده تشکیل شده و از این تعداد تا کنون1200 مورد اخذ سند صورت گرفته است.

وی افزود: 120 پرونده نیز در کارگروه هیئت نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شده که از این تعداد 90 مورد مشمول قیمت منطقه ای ،10 پرونده مشمول قیمت روز و 20 پرونده نیز فاقد شرایط قانونی شناخته شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد شرایط متقاضیان برای سند دار شدن ملک ساخته شده در اراضی تصرفی گفت: از نکاتی مهمی که در اجرای بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 می بایست در نظر گرفت این است که : ساخت و ساز صورت گرفته بر مبنای طرح های مصوب شهری باشد، بنای مذکور استحکام لازم در برابر حوادث طبیعی داشته باشد، شخص متقاضی و همسر ایشان تا کنون از مزایا و تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده باشد و کاربری زمین مربوطه مسکونی باشد.

دوستی خاطر نشان کرد: در این طرح تا سقف 200 متر هزینه زمین به صورت قیمت منطقه ای محاسبه شده که مبلغ بسیار کم بوده و قیمت زمین مازاد بر 200 متر به صورت قیمت کارشناسی روز از اشخاص اخذ خواهد شد.

لازم به ذکر است کسانی که شرایط استفاده از مزایای این طرح برای اخذ سند ملکی خود را دارند تا پایان سال جاری فرصت دارند به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده در این زمینه اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه