English

در قالب طرح دانش بنیان گردشگری:

استان فارس صاحب نخستین ژئوپارک ملی می شود

عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام‌نور از فراهم شدن زمینه راه‌اندازی نخستین «ژئوپارک ملّی» برای فارس با نام «ژئوپارک ارژن- چوگان- پریشان» در قالب طرح دانش بنیان گردشگری خبر داد.

استان فارس صاحب نخستین ژئوپارک ملی می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس،‌ رضا صادقی پژوهشگر و عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه این جلسه با رویکرد عملیاتی نمودن طرح پژوهشی ارتباط با صنعت و جامعه با عنوان « معرفی پتانسیل های زمینگَردشگَری در زمینگَردشگاه پیشنهادی اَرژَن تا پریشان » در استانداری فارس برگزار شد گفت: در این پروژه که ۱۱ ماه زمان به خود اختصاص داد، دانشگاه پیام نور فارس به عنوان مجری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بعنوان کارفرما بوده اند.
 
وی افزود: با اجرای اینگونه طرح های دانش بُنیان در صنعت گردشگری، شاخه طبیعتگَردی و زیرشاخه ''زمین گَردشگَری یا ژئوتوریسم'' نه تنها زمینه راه اندازی نخستین «ژئوپارک ملّی» برای استان فارس با نام «ژئوپارک اَرژَن-چوگان-پریشان» فراهم می شود، بلکه موجب ایجاد کارآفرینی نوین در صنعت سبز و پاک گردشگری شده و با افزایش ورود گردشگران داخلی و به ویژه خارجی، اَرزآوری به استان تقویت خواهد شد.
 
صادقی بیان داشت: استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی توانسته اند با همگرایی هدفمند بین سازمانی بسیار زودتر از ما، ژئوپارک های خود را با نام های «قشم»، «اَرَس» و «طبس» به ثبت ملّی و حتی جهانی برسانند اما استان فارس با تمامی پتانسیل های ارزشمند گردشگری خود در شاخه های گوناگون طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و .. هنوز نتوانسته است در این زمینه نقش آفرینی عملیاتی داشته باشد.
 
عضو اصلی شورای تصویب و تاییدکننده ژئوپارک های جهانی یونسکو و صاحبنظر در دانش ژئوتوریسم ایران نیز اظهار داشت: استان پهناور و پُرجاذبه فارس توانایی داشتن بیش از دو ژئوپارک شهرب و استانی را دارا است و این امتیازی است که شاید دو استان کشور از آن بهره مند باشند.

امری کاظمی با اشاره به طرح ارزشمند انجام شده توسط دانشگاه پیام نور فارس تاکید گرد: اگر سازمان های مربوطه در استان هم افزایی لازم را فراهم نمایند و تا حصول نتیجه هماهنگی خود را حفظ نمایند، از هیچ کوشش و حمایتی در این باره دریغ نخواهد شد.
 
در ادامه محمد فرخزاده نیز از سوی استانداری این نوید را داد که به زودی با تشکیل کارگروه علمی-عملیات از نهادهای مرتبط با اجرای این طرح از جمله دانشگاه پیام نور و همچنین تنظیم شیوه نامه ای برای راه اندازی ژئوپارکهای استان فارس، همکاری و نظارت لازم را در جهت بکارگیری و ایجاد هماهنگی های بین سازمانی و تأمین بودجه انجام داده تا استان فارس نیز دارای این نشان تجاری جهانی در حوزه گردشگری شود.
آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه