English

فرماندار چالوس:

تولیدکنندگان گل نرگس، پیشرانان اقتصاد مقاومتی هستند

فرماندار چالوس بیان اینکه امروز فرهنگسازی در تولید گل نرگس بسیار مهم است، گفت: تولیدکنندگان گل نرگس، پیشرانان اقتصاد مقاومتی هستند و حمایت از آنها وظیفه همه دستگاه ها است.

تولیدکنندگان گل نرگس، پیشرانان اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی قاسمی در آیین افتتاحیه جشنواره گل نرگس در روستای ماسال مرزن آباد با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای تأکیدات رئیس جمهور و استاندار مازندران مبنی بر توجه به اقتصاد روستا، اظهار داشت: در سالیان اخیر توجه به روستا غفلت شد و شاهد مهاجرت از روستا به شهر بودیم.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد روستاهای ما که قبلاً تولید کننده بودند اما اکنون مصرف کننده شدند و حتی سبزیجات را نیز از شهر تهیه کنند و این اصلاً رویکرد خوشایندی برای روستاهای ما نیست.

جشنواره گل نرگس در ماسال مرزن آباد

فرماندار چالوس تأکید کرد: باید اراضی روستاها را یک فرصت دید و آنها را فعال کرد و بحث تولید و اشتغال روستایی احیا شود.

وی بیان داشت: جشنواره گل نرگس باید تبدیل به بِرَند ملی شود و این به همت اهالی روستای ماسال دست یافتنی است.

قاسمی تصریح کرد: وسعت سطح کشت و تولید گل نرگس باید توسعه یابد و رونق بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگسازی در تولید گل نرگس بسیار مهم است، افزود: تولیدکنندگان گل نرگس، پیشرانان اقتصاد مقاومتی هستند و حمایت از آنها وظیفه همه دستگاه ها است.

جشنواره گل نرگس در ماسال مرزن آباد

فرماندار چالوس بیان داشت: در حالی که روستاهای مازندران و این خطه در حوزه تولید فرآورده های دامی، کشاورزی برخوردار بود و نتیجه این غفلت ها آن شد که خیلی از جوانان جویای کار دانش آموخته رشته های کشاورزی هستند.

وی با بیان آنکه گل نرگس خواص دارویی فراوانی دارد، گفت: افزون بر گسترش سطح زیر کشت این محصول بلکه تجهیزات فرآوری هم باید در این منطقه مهیا شود.

قاسمی اظهار داشت: با اشاره به اینکه گل نرگس نماد انتظار است و در فرهنگ دینی و اسلامی ما از منزلت ویژه ای برخوردار است.

وی عنوان داشت: توجه به روستا مورد توجه ویژه استاندار مازندران قرار دارد و شعار هر روستا پنج مسکن ملی را دهیاران باید مورد توجه و تحقق قرار دهند.

فرماندار چالوس در پایان تأکید کرد: این جشنواره همچنین در راستای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است و باید به توسعه آن کمک کرد و به اشتغال و درآمد پایدار مبدل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه