English

بخشدار مرزن آباد خبر داد؛

برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای ماسال

بخشدار مرزن آباد از برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای ماسال بخش مرزن آباد چالوس خبر داد و اظهار داشت: تولید "گل نرگس" در روستای ماسال سابقه ۴۰ ساله دارد و گل نرگس تولیدی این منطقه بسیار شاخص و کم نظیر است.

برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای ماسال

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی صادق کوهستانی از برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای ماسال بخش مرزن آباد چالوس خبر داد و اظهار داشت: تولید "گل نرگس" در روستای ماسال سابقه ۴۰ ساله دارد و گل نرگس تولیدی این منطقه بسیار شاخص و کم نظیر  است.

وی با بیان اینکه گل نرگس ماسال به طور کامل زرد و طلایی است و از گونه‌های منحصربفردی است که باید در سطح ملی برندسازی شود، ادامه داد: هدف ما برگزاری جشنواره در سطح ملی است و برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره گل نرگس ماسال برنامه افتتاحیه و اختتامیه با چهره‌های ملی در مرزن آباد برگزار خواهد شد.

بخشدار مرزن آباد تصریح کرد: نخستین جشنواره گل نرگس ماسال که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد دارای مزایا و نواقصی بود اما با تجارب کسب شده تلاش کردیم در این دوره نارسایی‌های قبل رفع شود.

جشنواره گل نرگس مرزن آباد

وی با تأکید بر اینکه امسال با تمام توان و قدرت این جشنواره برگزار خواهد شد تا نام مرزن آباد و چالوس پر رنگ‌تر از همیشه باشد، عنوان داشت: روز سه شنبه اسفند ۱۶ ماه جاری این جشنواره با حضور چهره‌های مطرح ملی افتتاح و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و در روز جمعه  ۱۹ اسفندماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

صادق کوهستانی برپایی ۱۲ غرفه محصولات و ظرفیت‌های گردشگری، بومی و صنعتی را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه فرش دستبافت توسط خانمی از روستای "گَویتَر" ماسال به عنوان کارآفرین برتر، غرفه‌ محصولات دامداری و تولیدات گیاهی یکی دیگر از کارافرینان، چند غرفه سنتی مانند ‌تِلِم زنی، پخت آش و نان با تنور سنتی در فضای بکر سنتی روستایی از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای سرمایه گذاری برای ما و غرفه داران است، افزود: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی از مقابل بخشداری تا ماسال همراه با جوایز ارزنده از دیگر برنامه‌ها است.

بخشدار مرزن آباد با اشاره به اینکه تولید گل نرگس در روستای ماسال سابقه ۴۰ ساله دارد و نوع این گل بی نظیر است، یادآور شد: برندسازی این گل در کل کشور که به طور کامل زرد و طلایی است از دیگر اهداف این جشنواره است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر یک هکتار از روستای ماسال زیر کشت گل نرگس رفته است و پنج کشاورز مشغول تولید این گل هستند، اظهار داشت: بنا به گفته کشاورزان منطقه، کاشت و تولید این گل زیبا از نظر سوددهی بهتر از برنج است و زحمت تولید آن نیز کمتر از برنجی است که در مجاورت این روستا یعنی در روستای متکارودبار تولید می‌شود.

وی بر حمایت و تشویق کشاورزان و نسل بعدی به تولید این گل در راستای این جشنواره تأکید کرد و افزود: برپایی غرفه‌های  محصولات شرکت کنندگان در برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و توانمندسازی آنها است.

بخشدار مرزن آباد با تأکید بر اینکه باید به سمت علمی شدن کاشت این محصول پیش رفت، ابراز داشت: باید بسته کاملی از این گل و فرآورده‌هایی که می‌توان از آن تولید کرد آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه