English

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی در جشنواره گل نرگس اعلام کرد:

ارتقاء کشاورزی مازندران با بهره گیری از دانش روز

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ارتقاء کشاورزی استان با استفاده از زنجیره کشاورزی صنعتی و دانش محور چندین برابر خواهد شد.

ارتقاء کشاورزی مازندران با بهره گیری از دانش روز

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید بهادری در حاشیه برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای کردکلا شهرستان جویبار با اشاره به مساحت 90 هکتاری نرگسزار‌های استان، اظهار داشت: مازندران پس از شیراز و خوزستان سومین استان در زمینه تولید گل نرگس محسوب می شود.

وی ادامه داد: شهرستان جویبار با 67 هکتار نرگسزار، کانون کشت این گل زمستانی در مازندران است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شرایط برای فروش گل نرگس در بازار داخلی فراهم شده است، افزود: اگر به زنجیره کشاورزی صنعتی و دانش محور توجه ویژه شود، قطعاً رشد و بالندگی کشاورزی استان چندین برابر خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این جشنواره گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات کشاورزی باید به زیر ساخت‌های تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه تهیه انواع بذور، اصلاح نژاد، منابع آبی، زهکشی اراضی کشاورزی و تجهیزات و ادوات پیشرفته توجه شود.

علی شیرازی افزود: تولیدات گل و گیاه به ویژه گیاهان دارویی همراه با فرآوری صنعتی در مازندران باید توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی جویبار هم در این مراسم با  اعلام این که برداشت نوبرانه گل نرگس از امروز شروع شده است، گفت: امسال  وضعیت رنگ و عطر گل نرگس مطلوب است پیش بینی می شود از حدود 67 هکتار نرگسزار این شهرستان هشت میلیون و 400 هزار شاخه گل تولید و به بازار عرضه شود.

غلامرضا سعیدی متوسط فروش هر شاخه گل نرگس را 2 هزار و 500 تا سه هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: حدود 100 بهره بردار گل نرگس این شهرستان مشغول تولید این گل هستند و امیدواریم بازار فروش این محصول برای کشاورزان رضایتبخش باشد.

وی با بیان این که ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه کشت گل نرگس در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌ توسعه کشت گل نرگس تدوین و سال آینده به کار گرفته می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی جویبار استفاده از ارقام پر محصول، توسعه صنایع فرآوری با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران را از جمله برنامه‌های بسته توسعه ای گل نرگس عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه ها فقط برای اقتصادی کردن تولید گل نرگس و حمایت از کشاورزان است.

وی بر لزوم ترویج و آموزش، تأمین نهاده‌ها و پیاز گل نرگس و بازاررسانی این محصول کشاورزی جویبار تأکید کرد و گفت: اگرچه خشکسالی‌ بر فرایند فعالیت های کشاورزی اثرگذار است اما گل نرگس با ارزش اقتصادی بالا یکی از کمیاب ترین گونه‌هایی است که در شرایط اقلیمی و اراضی کم بازده این شهرستان قابل توسعه و در رونق اقتصادی کشاورزان کارآمد است.

به گزارش موج؛ چهارمین جشنواره ملی گل نرگس در حالی در شهرستان جویبار برگزار شد که مازندران 75 هکتار نرگسزار دارد و پس از شیراز و خوزستان سومین استان در این زمینه محسوب می شود و شهرستان جویبار با 67 هکتار کانون کشت این گل زمستانی در مازندران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه