English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین:

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان توانسته است توجه بازرگانان بزرگ دنیا را به خود جلب کند

دادستان قزوین گفت:شرکت فولاد خرمدشت تاکستان یکی از واحدهای موفق استان قزوین در پهنه جهانی است که توانسته است توجه بازرگانان بزرگ دنیا را به تولیدات باکیفیت خود جلب کند.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان توانسته است توجه بازرگانان بزرگ دنیا را به خود جلب کند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، طی مراسمی از شرکت فولاد خرمدشت تاکستان برای چندمین سال متوالی به عنوان واحد تولیدی نمونه و ممتاز ملی و استانی در حوزه صادرات انتخاب شد و لوح تقدیر این مراسم از سوی مسئولین کشوری و استانی به مجید سعیدیان مدیرعامل این واحد صنعتی اهدا شد.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: مهندس مجید سعیدیان از مدیران موفق، پرتلاش و خیـّر بزرگ استان قزوین است که همواره با پشتکار خود توانسته است ضمن پاسخ به بازار داخلی، نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور ایفا کند.

وی افزود: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان یکی از واحدهای موفق استان قزوین در پهنه جهانی است که توانسته است توجه بازرگانان بزرگ دنیا را به تولیدات باکیفیت خود جلب کند.

دادستان قزوین ادامه داد: دستگاه قضا به عنوان حامی صنعت، به حتم برای رفع دغدغه های مدیران صنعت استان از جمله؛ فولاد خرمدشت تاکستان از هرگونه مساعدتی دریغ نخواهد کرد.

رجبی در پایان ضمن تقدیر از مهندس سعیدیان مدیرعامل شرکت «فولاد خرمدشت تاکستان» خاطر نشان کرد: رشد چند برابری تولید و صادرات این واحد صنعتی، نشان از درایت، برنامه ریزی و همت تیم مدیریتی و کارکنان این واحد بزرگ تولیدی در فتح قله های توسعه و صادرات است.

مهندس مجید سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در این باره اظهار داشت: فولاد صنعت سوم این کشور بعد از نفت و پتروشیمی است و اهمیت این صنعت در این است که با توجه به معادن و ذخایر غنی کشور برخلاف صنعت پتروشیمی و نفت ارزبری در صنعت فولاد بیش از ۲ درصد نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین افزود: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت فولاد در اختیار دولت است و گاهی عدم اتخاذ تصمیمات صحیح از سوی دولت آسیب های جبران ناپذیری به بخش خصوصی وارد میکند؛ مثلا در بخش پرداخت تعهدات ارزی مشکلات بسیاری برای این صنعت ایجاد شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز مشخص نیست هر روز با چه قیمتی باید ارز را به دولت بازگردانیم و حداقل انتظار تلاشگران این صنعت است که بهای بیشتری به صنعت استراتژیک و مهم فولاد داده شود.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان

سعیدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولیدات فولاد خرمدشت تاکستان در بورس کالا عرضه می شود و این مجموعه جزو شرکت‌های پیشتاز در بورس‌کالا است تا در درجه اول نیاز داخل تامین شده و سپس صادرات انجام گردد.

بازرس انجمن نوردکاران کشور در خصوص مشکلات عرضه محصولات در بورس‌کالا تصریح کرد: بورس کالا در تمام دنیا محل کشف قیمت است ولی متاسفانه در کشور ما عرصه در بورس  کالا کارشناسی نیست و قیمت های دستوری موجود به ضرر مصرف کننده است و حتی گاهی حتی شاهد هستیم قیمت عرضه در بورس کالا بالاتر از بازار است؛

سعیدیان تصریح کرد: از سویی دیگر در هیچ کجای دنیا محصول نهایی به اجبار در بورس کالا عرضه نمی‌شود چرا که به ضرر مصرف کنندگان خرد می باشد ولی در ایران شاهد این روند نیز هستیم و ضروری است ساختار تعهد ارزی و بورس کالا در اسرع وقت اصلاح گردد.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در خصوص طرح توسعه اجرا شده گفت: طرح توسعه ای کشش مفتول در صنایع مفتولی در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به بهره‌برداری رسید که بازار خوبی در صنایع مختلف از جمله ساختمان و خودروسازی دارد و با اجرای این طرح برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد و در حال حاضر ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند.

شرکت فولاد5

گفتنی است؛ شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تولید کننده انواع شمش میلگرد آجدار و مفتول فولادی که در سال۱۳۹۱ در شهرک صنعتی خرمدشت استان قزوین به بهره برداری رسیده است؛ با تولیدات با کیفیت، بازاریابی دقیق و حضور موفق در عرصه‌های جهانی و اجرای مستمر طرح های توسعه ای امروز به پر افتخارترین واحد صادراتی استان قزوین تبدیل شده است. در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولیدات فولاد خرمدشت تاکستان در بورس کالا عرضه می شود و این مجموعه جزو شرکت‌های پیشتاز در بورس‌کالا است تا در درجه اول نیاز داخل تامین شده و سپس صادرات انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه