English

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان:

خوشبختانه شاهد رشد ۲ برابری صادرات در سال جاری بوده‌ایم

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان گفت: با تلاش های انجام شده در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان خوشبختانه شاهد رشد ۲ برابری صادرات در سال جاری بوده‌ایم و در ۸ ماهه امسال ۹۷ میلیون دلار صادرت داشته ایم.

خوشبختانه شاهد رشد ۲ برابری صادرات در سال جاری بوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین، حسین رجبی دادستان قزوین و جمعی از مدیران استان، در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد.

در این نشست از مهندس مجید سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به دلیل اشتغالزایی صورت گرفته در این مجموعه و صادرات محصولات تولیدی آن به بازارهای خارجی با اهداء لوح یادبود، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه این جلسه مهندس مجید سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان گفت:  با تلاش های انجام شده در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان خوشبختانه شاهد رشد ۲ برابری صادرات در سال جاری بوده‌ایم و در ۸ ماهه امسال ۹۷ میلیون دلار صادرت داشته ایم و پیش بینی داریم تا پایان سال این رقم به ۱۵۰ میلیون دلار برسد.

وی ادامه داد:شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تولید کننده انواع شمش میلگرد آجدار و مفتول فولادی که در سال۱۳۹۱ در شهرک صنعتی خرمدشت استان قزوین به بهره برداری رسیده است؛ با تولیدات با کیفیت، بازاریابی دقیق و حضور موفق در عرصه‌های جهانی و اجرای مستمر طرح های توسعه ای امروز به پر افتخارترین واحد صادراتی استان قزوین تبدیل شده است.

این مدیر خوش نام عرصه صنعت و تولید اظهار داشت: فولاد صنعت سوم این کشور بعد از نفت و پتروشیمی است و اهمیت این صنعت در این است که با توجه به معادن و ذخایر غنی کشور برخلاف صنعت پتروشیمی و نفت ارزبری در صنعت فولاد بیش از ۲ درصد نیست.

شرکت فولاد5

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان افزود: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت فولاد در اختیار دولت است و گاهی عدم اتخاذ تصمیمات صحیح از سوی دولت آسیب های جبران ناپذیری به بخش خصوصی وارد میکند؛ مثلا در بخش پرداخت تعهدات ارزی مشکلات بسیاری برای این صنعت ایجاد شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز مشخص نیست هر روز با چه قیمتی باید ارز را به دولت بازگردانیم و حداقل انتظار تلاشگران این صنعت است که بهای بیشتری به صنعت استراتژیک و مهم فولاد داده شود.

مهندس سعیدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولیدات فولاد خرمدشت تاکستان در بورس کالا عرضه می شود و این مجموعه جزو شرکت‌های پیشتاز در بورس‌کالا است تا در درجه اول نیاز داخل تامین شده و سپس صادرات انجام گردد.

بازرس انجمن نوردکاران کشور در خصوص مشکلات عرضه محصولات در بورس‌کالا تصریح کرد: بورس کالا در تمام دنیا محل کشف قیمت است ولی متاسفانه در کشور ما عرصه در بورس  کالا کارشناسی نیست و قیمت های دستوری موجود به ضرر مصرف کننده است و حتی گاهی حتی شاهد هستیم قیمت عرضه در بورس کالا بالاتر از بازار است؛

از سویی دیگر در هیچ کجای دنیا محصول نهایی به اجبار در بورس کالا عرضه نمی‌شود چرا که به ضرر مصرف کنندگان خرد می باشد ولی در ایران شاهد این روند نیز هستیم و ضروری است ساختار تعهد ارزی و بورس کالا در اسرع وقت اصلاح گردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در خصوص طرح توسعه اجرا شده گفت: طرح توسعه ای کشش مفتول در صنایع مفتولی در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به بهره‌برداری رسید که بازار خوبی در صنایع مختلف از جمله ساختمان و خودروسازی دارد و با اجرای این طرح برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد و در حال حاضر ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در خصوص مکلات این صنعت یادآور شد: تولید کنندگان خصوصی هیچ یارانه ای از دولت نمی‌گیرند ولی در بخش های مختلف از جمله رفع تعهدات ارزی دولت انتظار دارد ارز را از تولید کننده ارزان بخرد ولی این ارز در اختیار کسانی که واردکننده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می باشند قرار نمیگیرد و حتی کالاهای لوکس از طریق این ارز وارد کشور می‌شود که این سیاست ابدا به نفع مردم نیست و به دولت پیشنهاد دادیم کالاهای اساسی مردم را با ارز نیمایی وارد کنند و ارز حاصل از صادرات را به قیمت توافقی و روز بازار به واردکننده بدهیم.

شرکت فولاد خرمدشت2

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین ادامه داد: قطعی گاز در فصول سرد نیز مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد می‌کند؛ نوع تولیدات این صنعت به گونه ای است یا باید با ظرفیت کامل کار کند و یا فعالیتی نداشته باشد؛ تولید میلگرد نیازمند روشن شدن کوره ای با دمای بیش از ۱۲۰۰ درجه است و در صورتی که دمای این کوره پایین بیاید عملا امکان تولید وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریمی یافتن مشتری‌های بین المللی با چالش های بسیاری همراه است در همین شرایط با تلاش های بی وقفه مشتری هایی را شناسایی می‌کنیم ولی قطع ناگهانی گاز سبب عدم تحویل سفارش در موعد مقررمیگردد و  با توجه به رقابت موجود در دنیا برخی از مشتریان را از دست میدهیم.

شرکت فولاد خرمدشت

مهندس سعیدیان در پایان بیان داشت: امروز صنعتگران با روحیه جهادی و بسیجی کار را پیش میبرند و در کنار تمام دولت ها در خدمت صنعت و تولید کشور هستند چرا که به خوبی به این مهم واقف هستند که مهم ترین راه برون رفت از شرایط نامساعد اقتصادی رشد و توسعه تولید است؛ کشور ایران با ذخایر و معادن ارزشمند و غنی و نیروی کار جوان و متخصص می تواند در عرصه تولید به افتخارات بیشماری دست یابد و رونق اقتصادی در کشور حاصل گردد.

شایان ذکر است؛ در سال های اخیر شرکت فولاد خرمدشت تاکستان با کارنامه درخشان همواره در زمره برترین شرکت های تولیدی و صادراتی استان قزوین بارها  مورد تجلیل مدیران و مسولان استانی و کشوری  قرارگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه