English

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد؛

کارگاه یک روزه آموزشی با عنوان آسیب های تمدنی

کارگاه یک روزه آموزشی با عنوان " آسیب های تمدنی" ویژه اساتید گروه معارف و ائمه جماعات دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین ، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین برگزار شد.

کارگاه یک روزه آموزشی با عنوان  آسیب های تمدنی

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، کارگاه یک روزه آموزشی با عنوان " آسیب های تمدنی" ویژه اساتید گروه معارف و ائمه جماعات دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین ، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین برگزار شد .

در این کارگاه یک روزه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی؛ مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین در اتاق دفاعیه و اتاق شورای سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی واحد قزوین برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین عباسی اصل ؛ مسوول موسسه سبک زندگی در اهواز ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و دهه مبارکه فجر در سخنانی با تشکر از مسوولان برگزاری این کارگاه با اشاره به موضوع آسیب‌های تمدنی گفت: رشد و سقوط انسان و جامعه ها در گرو کمیت و کیفیت آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی می باشد که حل و فصل این آسیب ها تنها کلید نجات و سعادت انسان ها است.

  این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بسیاری از آسیب های تمدنی در تاریخی ترین انحرافات انسانی یعنی تحریف قرار دارد که در سه زمینه طبیعت، انسانیت و کتاب الهی در بر گرفته شده است. تحریف حقیقت سبب شده که سه موضوع لذت، سود و قدرت تبدیل به اساسی ترین نیازهای انسان شده و تأمین آن منشاء تمام آسیب های تمدنی نوین و پیچیده شود.

دانشگا آزاد قزوین کارگاه

وی تصریح کرد: جامعه شناسان توحیدی بر این باورند که تا آن تمدن به سراغ تاریخی ترین درمان آسیب های فردی خانوادگی و اجتماعی یعنی توحید نروند؛ نسخه ها و راه حل های بشری چیزی جز سردرگمی بیشتر را به دنبال نخواهد داشت بنابراین باید آسیب های تمدنی و اجتماعی را از ریشه درمان کرد.

وی در پایان گفت: معرفی صحیح و دقیق خلقت در حوزه هستی فطرت در حوزه انسانی و هدایت در حوزه کتاب الهی مهم ترین درمان آسیب های اجتماعی و تمدنی است.

شایان ذکر است؛ به نفرات شرکت کننده در این کارگاه گواهینامه حضور در دوره اعطاء می شود.

گفتنی است؛ طبق هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است؛ ادامه این کارگاه ها به صورت مجازی در شبکه پیام رسان ایرانی " ایتا " ادامه یابد و دوره پایانی  این دوره ها نیز در تهران برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه