English

امام جمعه کرمانشاه:

جوانان سرمایه‌های ناب جامعه هستند، باید شرایط زندگی آسان را برایشان فراهم کنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: در تمام دنیا جوانان را جزو سرمایه‌های مملکت می‌دانند و در حقیقت نگاه جامعه به نسل جوان است.

جوانان سرمایه‌های ناب جامعه هستند، باید شرایط زندگی آسان را برایشان فراهم کنیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) بیان داشت: آن حضرت برای آموزش و پرورش و دانشگاه های ما یک نمونه است.

او تاکید کرد: همه روسای دانشگاه ها باید حضرت علی اکبر (ع) را الگو قرار دهند و در حقیقت دانشگاه های ما باید بچه مسلمان تحویل جامعه بدهند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری مکرر از جوانان اسم برده است.

آیت الله علما در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: سفارش دین به صله رحم است و بهتر است که در این گرانی ها کسانی که می توانند با دست پر صله رحم داشته باشند و همچنین به نیازمندان کمک کنند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و بیان داشت: درختکاری موضوع بسیار مهمی است و در حقیقت درخت ها ریه زمین هستند لذا نباید این روز فقط سمبلیک باشد بلکه باید درختگان جنگل و حتی درختان محیط زیست شهری حفظ شوند.

وی اشاره ای نیز به موضوع مردم‌سالاری دینی داشت و از مجلس خبرگان رهبری به عنوان مترقی ترین قوانین نام برد و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر بنیه قوی مردمی نظام است و مسوولان نیز همانگونه که مردم در نظام مردم‌سالاری دینی وظایف دینی را خوب انجام می دهند ، باید در کنار مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بر اهمیت داشتن بصیرت تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) چون بصیرت داشت توانست شرق و غرب را خاضع کند و در سن ۸۰ سالگی نظام اسلامی تشکیل بدهد.

وی دشمنی با اسراییل و حمایت از فلسطین را مصداق بصیرت و سفارش دین دانست و افزود: ظهور حضرت مهدی (عج) زمانی است که مردم بصیرت داشته باشند و در این مسیر قرآن کریم بهترین امام ، پیشوا و رهبری است که هدایت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه