English

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد:

سامانه خدمات الکترونیک دولت تا پایان سال آینده تکمیل می شود

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: ۷۰ درصد سامانه خدمات الکترونیک دولت در کشور اجرا شده و باید تا قبل از پایان سال دوم دولت کامل شود.

سامانه خدمات الکترونیک دولت تا پایان سال آینده تکمیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز پنجشنبه در اولین همایش ملی «تکریم مردم، افزایش بهره‌وری و ارتقا سلامت اداری» در سنندج اظهار کرد: اولویت دولت در کنار رفع مشکلات اقتصادی، مبارزه با فساد، آسیب‌ها و مصادیق فساد در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم بستر فساد داریم و چه بسا همین بسترها، منجر به فساد اقتصادی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان نظارت و بازرسی را یکی از اصول مدیریت مطلوب دانست و گفت: در بحث بازرسی نسبت به هیچکس استثنایی وجود ندارد و در نظام اسلامی در همه قوا، کارکنان مصون از نظارت و بازرسی نیستند.

وی افزود: نظارت و بازرسی به معنای عدم اعتماد نسبت به کارکنان نیست بلکه هدف این است اعتمادی که به کارگزار و مسئول وجود دارد، با اعمال نظارت مؤثر و کارآمد و به موقع، همچنان تداوم داشته باشد.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: ترک فعل فساد محسوب می‌شود و ناظر نه برای مچگیری بلکه برای دستگیری فعالیت و نظارت می‌کند.

وی افزود: ناظران در واقع چشم بینای مدیران اجرایی هستند تا خوب ببینند و ناهنجاری‌ها را به منظور اصلاح گزارش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان اظهار کرد: ناظران باید عالم به وظایف خود بوده و توان انجام آن را داشته باشند.

وی افزود: ویژگی دیگر ناظران و بازرسان، داشتن شجاعت لازم و به موقع است تا با گزارش فساد به مجموعه دستگاه‌ها، راهکارهای مناسب برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد بر لزوم آموزش همه کارگزاران، ذی حسابان و مدیران امور مالی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: بسیاری از کسانی که دچار تخلف می‌شوند یا در مسیر فساد قرار می‌گیرند، با قوانین و مقررات آشنایی ندارند.

وی اولویت دولت را پیشگیری از فساد و ابلاغ اصول ۱۲ گانه مبارزه با فساد اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان از در دست بررسی بودن طرح و لایحه تدوین قانون مدیریت تعارض منافع در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم این لایحه به تصویب برسد و ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: اگر ۴۰ تا ۵۰ درصد اصول ۱۲ گانه مبارزه با فساد را پیاده سازی کنیم، در زمینه مقابله با فساد گام بلندی برداشته‌ایم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد به حمایت از گزارشگران فساد در دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: گزارشگران فساد باید مطمئن باشند در صورت گزارش تخلف و فساد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی یکی از اقدامات مهم برای مقابله با فساد را اجرای دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد این سامانه در کشور اجرا شده و باید تا قبل از پایان سال دوم دولت کامل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه