English

رییس کل دادگستری استان قزوین:

نقش وکیل در پیشگیری از چالش های فرآیند دادرسی بسیار اثرگذار است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه ما عضوی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و اهداف مشترک داریم و ضروری است با تعامل، همراهی، همکاری، هم افزایی و تعامل سازنده، مشکلات و کاستی ها، نواقص و اختلاف نظرها بر اساس اصل عدالت و انصاف و با نگاه کارشناسی بیان و راهکارهای لازم را نیز ارائه نماییم تا مشکلات دو سویه به حداقل برسد.

نقش وکیل در پیشگیری از چالش های فرآیند دادرسی بسیار اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با رییس و اعضاء هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری استان قزوین که به مناسبت روز وکیل مدافع انجام شد، ضمن تبریک این روز گفت: همواره فرآیند دادرسی با آسیب ها و چالش هایی همراه است و به همین خاطر حضور وکیل در این فرآیند در تحقق عدالت اثرگذار است.

وی افزود: تحقق عدالت و احقاق حق هدف مشترک تمامی ارکان قوه قضاییه است و اگر این دیدگاه در هر یک از مجموعه های مرتبط نادیده گرفته و از آن غفلت شود، بی تردید در رسیدن به اهداف موفق نخواهیم بود و در نهایت عدالت خدشه دار خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: تجارب دهه های گذشته در قوه قضاییه در نهایت منجر به تهیه سند تحول قضایی شد و طی چند سال اخیر این رویکرد تحول ‌محوری کاملاً محسوس بوده و اگر چنانچه هر یک از دستگاه های مرتبط با قوه قضاییه، توسعه و تحول مدنظر قوه قضاییه را جدی نگیرند و اقدامات مقتضی را اجرایی نکنند، حلقه تحول ناقص و خلاءهایی ایجاد می شود که آسیب زا است.

شعبانی همچنین تاکید کرد: همه ما عضوی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و اهداف مشترک داریم و ضروری است با تعامل، همراهی، همکاری، هم افزایی و تعامل سازنده، مشکلات و کاستی ها، نواقص و اختلاف نظرها بر اساس اصل عدالت و انصاف و با نگاه کارشناسی بیان و راهکارهای لازم را نیز ارائه نماییم تا مشکلات دو سویه به حداقل برسد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر نشست های مشترک یقیناً در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشا است و نباید این نشست ها صرفاً در مناسبت ها صورت گیرد و این آمادگی در مسئولان و همکاران قضایی وجود دارد تا با حضور در نشست های تخصصی و کارگاهی دوسویه، در جهت حل مشکلات و نواقص به بحث و بررسی و ارائه راهکار بپردازند.

گفتنی است در حاشیه این نشست واحد ایثارگران کانون وکلاء دادگستری استان قزوین نیز افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه