English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه نیاز داریم از آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود و داشته‌های ما بروزرسانی شود، گفت: هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم و هم عملکردها را بالا ببریم.

آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی‌کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست هیأت مدیره دوره هشتم انجمن برنج ایران در مؤسسه تحقیقات برنج آمل با بیان اینکه تولید برنج و مراحل پس از آن از موضوعاتی است که مورد توجه است، اظهار داشت: مازندران ظرفیت ویژه‌ای در تولید برنج دارد و باید به استمرار و پایداری برسد.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی در تولید برنج بسیار تاثیرگذار است و با توجه به اینکه امسال شاهد کاهش 35درصدی بارش‌ها در استان بودیم لازم است تولید برنج را با این شرایط مطابقت و سازگاری دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در مازندران عقب‌افتادگی تاریخی در زیرساخت‌های تولید داریم و نتوانستیم سرمایه‌گذاری خوبی در مهار و ذخیره‌سازی آب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز داریم از آخرین متد و روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود و داشته‌های ما بروزرسانی شود، گفت: هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم و هم عملکردها را بالا ببریم.

عنایتی بیان داشت: در حوزه ارقام و بذر پیشرفت خوبی نداشتیم و بخش خصوصی هم نتوانست به خوبی پای کار بیاید و تامین بذر مناسب داشته باشد و اگر با همین منوال پیش رویم قطعا در دستیابی به اهداف با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه فناوری و تکنولوژی در تولید برنج مورد استفاده قرار گرفت اما در حد کفایت نیست و متناسب با قطعات زمین و شرایط اقلیمی استان نیست، گفت: تجارت و بازرگانی برنج از مواردی است که نیازمند بروزرسانی با شرایط بازار و تجارت جهانی است و با روش‌ها و افکار سنتی نمی‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان داشت: اصلاح ساختار و برندسازی در حوزه بازار برنج انجام شد اما مورد انتظار و کافی نیست و به هیچ وجه پاسخگوی نیاز و سلیقه بازار نیست.

وی خاطرنشان ساخت: واردات برنج و ثبت سفارش این محصول مطابق با نیاز واقعی و در نظر گرفتن تولید داخلی نبود و به همین خاطر در بازار این محصول در استان با چالش مواجه شدیم.

عنایتی اضافه کرد: تخلیط برنج هم در برخی مواقع باعث شد به برند و جایگاه برنج استان خدشه وارد شود که نیاز داریم با برندسازی مناسب با این پدیده مقابله کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه