English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

آبگیری ۳۵ درصد از ظرفیت آببندان‌های مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ذخیره آبی خیلی از آببندان‌های استان کامل نیست و به طور میانگین حدود 35 درصد ظرفیت آببندان‌ها آبگیری شده است، گفت: توزیع بذر برنج در استان آغاز شده و کودهای کشاورزی به صورت آزاد توزیع خواهد شد.

آبگیری 35 درصد از ظرفیت آببندان‌های مازندران

به گزارش خبرگزای موج مازندران، احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه استان، اظهار داشت: در اجرای برخی تعهدات کشت پاییزه موفق به انجام نشدیم که امیدواریم در کشت بهاره به آن دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به شدت نگران عدم بارندگی و سرمای هوا بودیم که مشکلاتی را برای محصولات پاییزه به وجود آورد که به لطف خدا بارندگی‌های اخیر بخشی از این نگرانی‌ها را از بین برد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ذخیره آبی خیلی از آببندان‌های استان کامل نیست و به طور میانگین حدود 35درصد ظرفیت آببندان‌ها آبگیری شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی بر آن است سال کم بارشی پیش‌رو داشته باشیم که قطعاً مشکلاتی برای کشاورزی استان به وجود می‌آورد و لازم است مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدامات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با تأکید بر اینکه نشست مشترک با شوراهای روستایی برای اطلاع‌رسانی محدودیت کشت ارقام پرمحصول برنج در مناطقی که مشکل کمبود آب داریم انجام شود، افزود: توزیع بذر برنج در استان آغاز شده و به نظر می‌رسد کودهای مربوط به محصولات کشاورزی از چرخه یارانه‌ای بودن حذف خواهد شد و به صورت آزاد توزیع خواهد شد.

عباسپور با بیان اینکه کشاورزان برنجکار از بذرهای مطمئن و گواهی‌شده استفاده تا محصول خوبی برداشت کنند، عنوان داشت: اجرای الگوی کشت در استان جدی گرفته شود و کشت محصولات کشاورزی باتوجه به شرایط آب و هوایی و فراهم بودن امکانات و آب کافی صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: در شرق استان از ارقامی استفاده شود که زودرس بوده و آب کمتری مصرف کند و کشت زودهنگام مورد توصیه قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه آبیاری تناوبی و خشکه‌کاری برنج در دستور کار قرار گیرد و امکانات لازم برای اجرای آن تا حد مقدورات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه