English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مراکز تحقیقات، مدل جدیدی از زراعت ارائه کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مراکز تحقیقات کشاورزی باید مدل جدیدی از زراعت را با توجه به شرایط آب و هوایی ارائه کنند، گفت: باید دقت شود تا هیچ انحرافی در توزیع و مصرف کودهای شیمیایی صورت نگیرد.

مراکز تحقیقات، مدل جدیدی از زراعت ارائه کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به نقشه‌برداری و مساحی تمامی زمین‌های کشاورزی استان اقدام کنند و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی ارائه شود.

وی ادامه داد: تاکنون 70درصد نقشه‌برداری زمین‌های کشاورزی استان انجام شده و 30 درصد باقی‌مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 540 هزار قطعه زمین کشاورزی استان تاکنون ترسیم شده و متوسط مالکیت زمین‌های کشاورزی استان 4 هزار مترمربع است.

وی خاطرنشان ساخت: صحت‌سنجی و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات و مساحت زمین‌های کشاورزی استان انجام شود تا آماری که ارائه می‌شود مستند و قابل دفاع باشد.

عنایتی ابراز داشت: یکی از ایرادات کار کردن در استان این است که بی برنامه جلو می‌رویم در حالی که برای هر مرحله از کار باید برنامه‌محور باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: باید دقت کافی داشته باشیم تا هیچ انحرافی در توزیع و مصرف کودهای شیمیایی به وجود نیاید.

وی افزود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران باید پای کار بیاید و در حل مشکلات و نارسایی‌های موجود کمک‌کار جهاد کشاورزی باشد.

عنایتی عنوان داشت: مراکز جهاد کشاورزی حالت رهاشدگی دارند که لازم است حضور مدیران و معاونین در مراکز بیشتر باشد و نقش آنان در پیشبرد امور برجسته‌تر شود.

وی گفت: به اندازه‌ای که تکنولوژی و فناوری پیشرفت کرد، نتوانستیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم در حالی که لازم است از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در این خصوص بهره‌گیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: شرایط مناسبی از لحاظ منابع آبی نداریم و باید خودمان را با این شرایط سازگار کنیم که انتظار ما از مراکز تحقیقاتی در این زمینه بسیار بالاست.

وی اظهار داشت: همچنان که قبلاً هم تأکید کردم، مرکز تحقیقات مدل جدیدی از زراعت را با توجه به شرایط آب و هوایی استان ارائه کند.

عنایتی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در مصرف آب را همه باید دنبال و تولید را پایدار کنیم تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان متولی اصلی کشاورزی شهرستان هستند و همه ادارات مرتبط باید زیرنظر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشند و امور را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه امسال شرایط ویژه‌تری برای کشت بهاره داریم چون منابع آبی ما محدود است و همه عوامل و امکانات باید متأثر از این شرایط باشد و برنامه‌ها پیرامون این شرایط تدوین شود، گفت: یکی از برنامه‌های هرروزه مدیران شهرستان‌ها باید حضور در مزارع و عرصه‌های تولیدی باشد و از نزدیک موضوعات را رصد و پایش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه