English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد؛

تدوین ۱۴ برنامه ویژه نوروز ۱۴۰۲ در استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، از ۱۵ اسفندماه آغاز شود.

تدوین ۱۴ برنامه ویژه نوروز ۱۴۰۲ در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مصطفی مرزبان امروز ششم اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی ویژه نوروز ۱۴۰۲، با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان نوروز، اظهار کرد: قطعا با توجه به این تقارن، نوروز متفاوتی خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های سفرهای نوروز از ۱۵ یا ۲۰ اسفندماه آغاز شود و از این حیث باید تدابیر لازم را برای مسافرین در نظر بگیریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا ۱۴ برنامه تعریف شده است که محوریت آن رفاه حال گردشگران است که ایجاد نوروزگاه‌ها در فواصل ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرها و استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع‌دستی با ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در این نوروزگاه‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

مرزبان افزود: ۸۷۰۰ هنرمند در استان مرکزی فعالیت دارند که نوروز فرصتی برای فروش آثار صنایع‌دستی هنرمندان است، برای تبلیغات ایام نوروز بروشورهایی تهیه شده است و برگزاری جنگ شادی در محل نوروزگاه‌ها، آماده‌سازی موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از دیگر برنامه‌های تدوین شده در استان برای نوروز ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود ۳۰۶ واحد تاسیسات گردشگری در استان، گفت: از این تعداد، ۹۰۰ اتاق در حال ارائه خدمات هستند و ۳۱۰۰ تخت برای اسکان مسافرین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز به مانند سال جاری که حدود ۱۵ درصد توسعه تاسیسات گردشگری حاصل شد، توسعه تاسیسات گردشگری استان را شاهد باشیم.

اهدای سوغات استان به اولین مسافران نوروزی

در این جلسه معاون گردشگری استان مرکزی بیان کرد: هرساله در روز اول فروردین ماه، استقبال از مسافران در ورودی شهرها ترتیب داده می‌شود، سال گذشته تداخلی در این مراسم بین میراث‌فرهنگی و شهرداری اراک ایجاد شد که امسال باید برای جلوگیری از این تداخل، هماهنگی لازم صورت گیرد.

حسینی با اشاره به برپایی نوروزگاه‌ها در ورودی شهرها، بیان کرد: در نوروزگاه‌ها قطعا اهدای سوغات و هدیه‌ای همچون آثار صنایع‌دستی به اولین مسافران در برنامه کاری قرار می‌گیرد، همچنین اولین نوروزگاه شهر اراک در مقابل شهر امیرکبیر، سپس قزل پارک و سپس ورودی شهر اراک برپا می‌شود.

در خصوص کمیته تنظیم بازار و نظارت بر کمیت و کیفیت، گفت: پیش از نوروز، باید روند نظارت‌ها بر مراکز عرضه میوه و تره بار و کالاهای اساسی انجام گیرد.

حسینی اضافه کرد: تهیه اپلیکیشن گردشگری استان در حال انجام است، این اپلیکیشن قطعا برای نوروز آماده می‌شود و تمام خدمات و ظرفیت‌های استان از طریق آن قابل استفاده خواهد بود.

میدان امام خمینی(ره) اراک تا نوروز ساماندهی می‌شود

در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری اراک اظهار کرد: با توجه به عملیات عمرانی در سه راه خمین و میدان امام خمینی(ره) وضعیت مناسبی در این منطقه حاکم نیست هرچند که ظاهرا امکان جابجایی محل استقبال وجود ندارد و باید در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شود، اما اگر ستاد بر استفاده از این مکان تاکید دارد قطعا شهرداری نسبت به ساماندهی این میدان اقدام خواهد کرد حتی می‌توان این آیین را به سمت کمربندی شمالی منتقل کرد و شهرداری هر دو کمربندی شمالی و جنوبی اراک را تا ۱۷ اسفندماه بدون مشکل تحویل می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه