English

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان:

هوای کردستان تا پایان هفته جاری پایدار است

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: هوای استان کردستان تا پایان هفته جاری، شرایط آرام و پایداری دارد و بجز پوشش موضعی ابر پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

هوای کردستان تا پایان هفته جاری پایدار است

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، علی پناهی روز یکشنبه اظهار کرد: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار و در اکثر ساعات آسمانی صاف تا پایان هفته است و در این مدت در ساعات اولیه صبح در برخی نقاط مرتفع مه و کاهش دید وجود دارد و با توجه به پایداری هوا، در شهرهای بزرگ استان امکان انباشت آلاینده و غبار صبحگاهی وجود دارد.

وی افزود: همچنین برای ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر بویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سرعت وزش باد زیاد خواهد بود، ضمن اینکه از لحاظ دما نیز تا پایان هفته به تدریج دمای میانگین حدود پنج تا ۶ درجه افزایش می یابد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بابارشانی با منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد، دهگلان با منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد، قاملو با منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد و مریوان با منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین نقاط استان بودند.

به گفته وی همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سلین در منطقه اورامان با ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود و دمای هوای سنندج نیز بین منفی هفت و ۱۱ در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه