English

مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان خبر داد ؛

تجهیز دو نمایشگاه دائمی در بندرعباس/پهنه‌های مختلف گردشگری در هرمز مشخص‌شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برنامه داریم که دو مرکز معبد هندوها و معاونت صنایع‌دستی را به‌عنوان نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی تجهیز، طراحی و آماده‌سازی کنیم.

تجهیز دو نمایشگاه دائمی در بندرعباس/پهنه‌های مختلف گردشگری در هرمز مشخص‌شده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در پاسخ به این باره اظهارداشت : با توجه به رویکرد خوب شهردار بندرعباس و مدیران مربوط به حوزه شهر خلاق بندرعباس، جلساتی با آن‌ها داشتیم و برنامه‌های خوبی تهیه‌شده که انشا الله که بتوانیم آن استانداردها و شاخص‌های ارزیابی و ممیزی موردنظر یونسکو را حفظ و صیانت و حتی ارتقا بدهیم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: شهرداری بندرعباس هم اعلام آمادگی کردند که هر نقاط و مکانی از شهر بندرعباس برای این مأموریت اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه داریم که دو مرکز معبد هندوها و معاونت صنایع‌دستی را به‌عنوان نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی تجهیز، طراحی و آماده‌سازی کنیم و محلی برای ارائه محصولات پرتلاش‌ترین قشر روستایی و شهری در طول سال باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد اداره‌کل میراث‌فرهنگی به گردشگری سواحل شهر بندرعباس ورود پیدا بکند و طرح‌های جذابی را برای گردشگران ایجاد کند، عنوان کرد: به لحاظ محوریت و مدیریت واحد شهری محدوده‌ها در دست شهرداری است اما قطعاً هر فردی اعم از حقوقی یا حقیقی بخواهد در حوزه میراث‌فرهنگی با رویکرد گردشگری و صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی کار کند لازمه‌اش این است که مجوزهای لازم را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بگیرد.

محسنی ادامه داد: خوشبختانه تعامل ما با شهرداری خوب است و با مذاکراتی متعددی که با شهرداری و استانداری شده، این اطمینان را به همشهریان می‌دهیم که مسیر توسعه و درآمدزایی در استان در مسیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرارگرفته و در آینده تقویت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ویژه‌ای برای جزیره هرمز دارید، اضافه کرد: مقام عالی دولت در استان برنامه‌های خیلی خوبی برای جزیره هرمز گذاشته است و پهنه‌های مختلف گردشگری در جزیره هرمز مشخص‌شده است.

محسنی با اشاره به اینکه مجوزهای متعددی از قبیل اقامتی، پذیرایی و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه گردشگری و حتی آموزشی صادرشده که انشاء الله نتایج آن را در سال‌های آینده مردم خواهند دید، تصریح کرد: رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کاملاً رویکرد تسهیلگری و کمک و حمایت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان عنوان کرد: به بدنه اجرایی اداره‌کل استان اعلام‌شده که سرمایه‌گذاری بخواهد در حوزه مأموریتی اداره‌کل فعالیت کند اگر اسناد و مدارک مربوطه را برای موافقت اصولی کامل تحویل بدهد، ظرف یک هفته کار سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اما اگر سرمایه‌گذار اسناد کامل را تحویل ندهد، اهلیت محرز نباشد و توان و تمکن مالی به نسبت آن پروژه نباشد قطعاً جز عدم شرایط رقم می‌خورد و مجوز برای شخص صادر نمی‌شود.

محسنی تأکید کرد: اما بااین‌وجود مدل‌ها و روش‌های حمایتی خیلی خوبی آماده‌شده و هر روش و یا راهی که بتوانیم تسهیل بکنیم مسیر سرمایه‌گذاری را حمایت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه