English

افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از افزایش وزنی و ارزشی صادرات کالاهای غیر نفتی صادراتی از ۲ بازارچه مرزی شلمچه و چذابه در سال جاری خبر داد.

افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی گمرکات خوزستان، بهروز قره بیگی اظهار داشت: ار ابتدای امسال تاکنون 443 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 105 میلیون دلار از بازارچه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز صادر شده که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 28 درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین یک میلیون و 800 هزار تن کالا به ارزش 338 میلیون دلار ازاین پایانه مرزی صادر شده که از نظر وزنی 52 درصد و از لحاظ ارزشی 6 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: محصولات کشاورزی، فلزی ، مصالح ساختمانی ، کلینکر(ماده اولیه تولید سیمان) ، آبزیان پرورشی ، کالاهای خانگی و مصرفی و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی به عراق از مرزهای شلمچه و چذابه بوده است.

قره بیگی افزود:  فعالیت تجاری این 2 بازارچه مرزی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشت ولی با فروکش کردن این ویروس ، تجارت مرزی با این کشور دوباره رونق گرفته است.صادرات کالا به عراق از بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه تا پیش از همه گیر ویروس کرونا تا یک میلیارد دلار در سال نیز رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری موج ، خوزستان با 2 استان مرزی میسان با مرکزیت شهر العماره و البصره با مرکزیت شهر بندری بصره مناسبات اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی دارد.صادرات کالا از مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با کشور عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی از تیرماه شروع و در مهرماه همان سال عزیمت زائران عتبات عالیات به شهرهای مقدس عراق آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه