English

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد بیان کرد؛

شروع ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان خاتم به زودی/ بیمارستان با اولویت سرطان در دست احداث است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: درمان تامین اجتماعی استان یزد در حال توسعه است و در این مسیر درمانگاه شهرستان خاتم به زودی کلنگ زنی خواهد شد همچنین بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی با اولویت سرطان نیز در حال ساخت است.

شروع ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان خاتم به زودی/ بیمارستان با اولویت سرطان در دست احداث است

حامد هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد درباره خدمات درمانی تامین اجتماعی استان یزد، گفت:سازمان تامین اجتماعی دومین متولی درمان بعد از وزارت بهداشت در کشور است و استان یزد از نظر درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی رتبه دوم را در کشور دارد‌.

هاتفی تصریح کرد: مجموعه درمان تامین اجتماعی استان یزد با دارا بودن یک بیمارستان ۳۰۴ تخت خوابی، یک پلی کلینیک شبانه روزی تخصصی و چهار پلی کلینیک تخصصی در ۲ شیفت همچنین یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی و چهار درمانگاه تخصصی در دو شیفت، یک درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی در استان یزد ارائه خدمت می کند.

وی با بیان اینکه در کل کشور فقط ۵ استان دارای کلینیک دندانپزشکی تامین اجتماعی هستند؛ اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کردند که شامل ویزیت و خدمات پارا کلینیک مانند آزمایشگاه و ... بوده است.

هاتفی بیان کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان شهدای کارگر تامین اجتماعی یزد بستری شدند.

این مقام مسئول در حوزه درمان استان، اظهارداشت: استان یزد از لحاظ درمان غنی و بهره‌مند است و به سه دلیل ارزانتر بودن خدمات پزشکی،  وجود مراکز دولتی و دانشگاهی خوب و ارائه با کیفیت خدمات درمانی،  مراکز درمانی استان یزد مورد استقبال سایر استان‌ها است.

هاتفی درخصوص جایگاه درمان تأمین اجتماعی دو دولت فعلی،  گفت: درمان تامین اجتماعی در دو دولت گذشته جایگاه واقعی خود را نداشت و تصمیم خوبی که از قبل انجام نمی شد ولی در دولت فعلی انجام شد، استخدام پزشکان با سابقه خدمتی و متخصص در مجموعه درمان تامین اجتماعی است که باعث دلگرمی پزشکان برای فعالیت در این سازمان می باشد.

امکان استخدام پزشکان متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم علاوه بر استخدام پزشکان، تعدیل تعرفه های پزشکان را خواهیم داشت که پرداختی سازمان به پزشکان افزایش داشته باشد همچنین برای کادر درمان ۵۰ درصد فوق العاده ویژه تصویب شده که این موضوع در سیستم درمان تامین اجتماعی هم در حال پیاده سازی است تا بتوانیم کادر درمان و پرستاران بیشتری برای درمانگاه ها و بیمارستان های  تامین اجتماعی جذب کنیم.

هاتفی در خصوص کمبود فضای فیزیکی درمانگاه ها و بیمارستان های تامین اجتماعی و راهکارهای پیش رو، بیان کرد: در دولت نهم و دهم زمین ساخت بیمارستان تامین اجتماعی استان خریداری شد ولی رها شد و در دولت سیزدهم این زمین احیا شده و مقرر گردید بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی تامین اجتماعی با اولویت سرطان همراه با سایر بخش ها در یزد ساخته شود تا هزینه این بیماران صعب‌العلاج برای بیماران کمتر شود.

دکتر هاتفی افزود: فاز اول این بیمارستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ و فاز ۲ و ۳ تا پنج سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان های استان یزد به جز شهرستان خاتم مرکز درمانی تامین اجتماعی داریم، بیان کرد: به تازگی در شهرستان خاتم زمین اهدا شد و در پایان سال ۱۴۰۱ کلنگ این درمانگاه به زمین زده خواهد شد.

هاتفی گفت: از نظر قوانین سازمان تامین اجتماعی جمعیت بیمه شده بالای ۱۲۰ هزار نفر شامل بیمارستان می شود و با جمعیت کمتر مجوز بیمارستان صادر نخواهد شد.

وی درخصوص درخواست مردم شهرستان مروست برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی اظهارداشت: با حمایت های استاندار محترم و نماینده مجلس شورای اسلامی در تلاش هستیم به علت محرومیت منطقه مروست مجوز درمانگاه تامین اجتماعی برای این شهرستان هم صادر شود ولی با توجه به اینکه جمعیت آن ۷ هزار بیمه شده است و باید به ۲۰ هزار بیمه شده برسد تا مجوز درمانگاه تعلق بگیرد،  هنوز هیچ موافقتی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای این مورد اعلام نشده است.

این مقام مسئول در ادامه خطاب به شهرستان هایی که بیمارستان تامین اجتماعی ندارند، افزود: در شهرستان های استان یزد با دانشگاه علوم پزشکی قرار داد بسته شد تا در صورتی که فرد بیمه شده تامین اجتماعی به بیمارستان های دولتی مراجعه کرد خدمات رایگان دریافت کند.

خدمات رایگان مراکز درمانی دولتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال

هاتفی تصریح کرد: در صورتی که بیمار بالای ۶۵ سال بیمه شده تامین اجتماعی به علل مختلف در بیمارستان تامین اجتماعی بستری نشد می تواند در بیمارستان دولتی خدمات رایگان دریافت کند.

وی در خصوص درمانگاه شهرستان مهریز، گفت: در شهرستان مهریز با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار بیمه شده، درمانگاه عمومی داشتیم که در محل شعبه تامین اجتماعی مستقر و دچار کمبود فضا شده بود درحال حاضر درمانگاه تخصصی مهریز کلنگ زنی شده که در خرداد ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

درمان غیر مستقیم تامین اجتماعی در خدمت مردم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد درباره تخصص پزشکان فعال در تامین اجتماعی، عنوان کرد: ردیف فوق تخصص در بیمارستان شهدای کارگر بسیار کم است به همین دلیل در حال بازبینی چارت تشکیلاتی بیمارستان شهدای کارگر تامین اجتماعی استان هستیم تا پزشکان فوق تخصص هم دارای ردیف باشند ضمن اینکه تا کنون پزشکان فوق تخصص در این بیمارستان با عنوان متخصص ارائه خدمت می کردند.

وی در خصوص قرارداد با داروخانه ها و مطب پزشکان توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی در درمان غیر مستقیم با پزشکانی که در سطح استان هستند، قرار داد دارد در بخش مطب و سرپایی ۳۰ درصد و بخش بستری بیمارستان ۹۰ درصد تخفیف به بیمه تامین اجتماعی شده لحاظ شده است.

هاتفی گفت: در حوزه درمان غیر مستقیم تامین اجتماعی،  استان یزد با ۱۳۳۰ مرکز قرارداد دارد که شامل فیزیوتراپی ها، داروخانه ها، بیمارستان ها و مطب ها است و صرفا با تمایل پزشکان متخصص و فوق تخصص ما آمادگی قرارداد با آنها را داریم.

نسخه الکترونیک تحول بزرگ در حوزه درمان

وی از پیاده سازی نسخه الکترونیک به عنوان تحول بزرگ یاد کرد و اظهارداشت: تحول بزرگ با نسخه الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی رقم خورد که حفظ سوابق بیمار مزیت مهم آن است ضمن اینکه دستور پزشک برای ارجاع از راه دور را شامل می شود‌ که از سال ۹۴ به شکل پایلوت در استان یزد اجرا شد و هم اکنون در سراسر کشور اجرایی شده است و گفتنی است که مزایای این اقدام نسبت به معایب آن بیشتر است.

هاتفی در خصوص پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی در ارائه کد ملی بیماران، گفت: اقدامات کنترلی برای حفظ حقوق بیمه شدگان و حقوق سازمان تامین اجتماعی از سوی سازمان، ایجاد خواهد شد تا افراد نتوانند از بیمه شخص دیگری در مراکز درمانی استفاده کنند‌.

هاتفی در خصوص طرح دارویار بیان کرد: علی رغم تحریم ها و افزایش نرخ دارو  مبلغی به هزینه داروی بیمار اضافه نشده است و ماوالتفاوت هزینه را سازمان تأمین اجتماعی می پردازد.

وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی دوران شکوفایی خود را طی کرده است و هم اکنون به سمتی در حال حرکت است که امید بیماران و بیمه شدگان باشد و تمام تلاش سازمان حل مشکل بیمه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد درباره اینکه چرا برخی داروها در داروخانه های تامین اجتماعی وجود ندارند، پاسخ داد: شورای عالی بیمه در سطح کلان وزرا، تعیین می کنند کدام دارو ها در تعهد سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و به استان ها ابلاغ می شود و درکل برای داروهایی هم که در داروخانه ها برای برخی مقاطع زمانی کمیاب می شوند وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد.

هاتفی درپایان افزود: ۹۰ درصد بیماران در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی پذیرش می شوند و فقط ۱۰ درصد در بیمارستان های خصوصی درخواست پذیرش دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه