English

رئیس پارک علم و فناوری یزد:

میانگین سنی فعالان حوزه فناوری و نوآوری استان زیر ۳۰ سال است/ زیست بوم فناوری در حوزه ورزش نیازمند تقویت

ساختمان شهید احمدی روشن در پارک علم و فناوری استان یزد به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، افتتاح شد.

میانگین سنی فعالان حوزه فناوری و نوآوری استان زیر ۳۰ سال است/ زیست بوم فناوری در حوزه ورزش نیازمند تقویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد،  سید حبیب الله میرغفوری رییس پارک علم و فناوری یزد در مراسم افتتاحیه ساختمان احمدی روشن با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار یزد، گفت: پارک علم و فناوری استان یزد با مرمت و احیای ۲ کارخانه در استان یزد اول کارخانه اقبال و دوم کارخانه درخشان توانست فضاهایی را برای شرکت های فناور و دانش بنیان جهت تولید دانش بنیان فراهم کند و با توجه به کمبود فضای فیزیکی امروز ساختمان احمدی روشن در محل پارک علم و فناوری اقبال افتتاح شد.

علم و فناوری یزد

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان یزد در حوزه های فناوری بسیار فعال هستند، افزود: متوسط سن افرادی که در فناوری  و نوآوری فعال هستند زیر ۳۰ سال است که با اندک سرمایه در این عرصه در حال فعالیت هستند.

میرغفوری با بیان اینکه زیست بوم فناوری در حوزه فناوری ورزش نداریم، گفت: زمین ۵۰ هکتاری در کاریز بوم یزد برای طرح جامع پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده تا فضای ورزشی در شان فناوران ایجاد شود.

 

به تجهیزات پزشکی ورزشی دانش بنیان نیازمندیم

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز با اشاره به اینکه جوانان امروز انقلاب را ندیدند ولی پای آن ایستادند و ارزش افزوده انقلاب محسوب می شوند، بر علمی شدن ورزش تأکید کرد.

سجادی با بیان اینکه ورزش همراه با برخی آسیب های بدنی است و نیاز است که ورزشکار سریعتر و به بهترین وضع ممکن به صحنه رقابت بازگردد، افزود: به تجهیزات دانش بنیان در حوزه پزشکی ورزشی نیازمندیم.

سیدحمید سجادی افزود: محصولات و ابتکارات بسیار خوبی در زمینه ورزش در پارک علم و فناوری یزد خلق و ارائه شده است که قابلیت اجرا شدن در سازمان ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی را دارد و این امر اتفاق بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در راه آماده‌سازی تیم‌های ورزشی مانند کشورهای دیگر فناورانه عمل کنیم تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای بهبود کیفیت عملکردمان در میادین ورزشی استفاده کنیم.

وی از شرکت تیم های ایرانی در مسابقات آسیایی گوانجو چین در تابستان سال آینده خبر داد و افزود: بعد از آن در بازیهای پارا آسیایی شرکت خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه