English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان

تانکر حامل مواد سوختی در محور سنندج - دیواندره واژگون شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: یک تانکر حامل گازوئیل صبح امروز شنبه در محور سنندج- دیواندره واژگون شد.

تانکر حامل مواد سوختی در محور سنندج - دیواندره واژگون شد

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، اقبال حمیدی روز شنبه اظهار کرد: این حادثه در ساعت سه بامداد امروز در کیلومتر ۳۰ محور سنندج - دیواندره روی داد.

وی با اشاره به اینکه کل محموله تخلیه شد، افزود: این تانکر حامل گازوئیل از تبریز بارگیری کرده و مقصد آن هم استان کرمانشاه بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: افزون بر اینکه تردد این تانکر حامل مواد سوختی در محور ممنوعه صورت گرفته در ساعت ممنوعه نیز اقدام به این کار کرده است.

حمیدی با بیان اینکه واژگونی تانکرهای سوخت منجر به آلودگی منابع آب و خاک استان می‌شود، گفت: در ارتباط با محموله های ترانزیتی واژگون شده، اداره کل راهداری به سرعت در راستای پاکسازی محل برای جلوگیری از ورود سوخت به منابع آبی اقدام می کند و برای محموله های غیرترانزیتی هم شرکت حمل و نقل مربوطه باید در اسرع وقت این کار را انجام دهد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه