English

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد؛

اشیای تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج کشف شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اشیاء تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در سنندج کشف شد.

اشیای تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج کشف شد

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، سرهنگ رسول مرادی در جمع اظهار کرد: برابر گزارش دریافتی از کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط اشیاء تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف کردن و بازرسی خودرو، چهار قلم شی از جنس مفرغ کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن‌ها در حدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

سرهنگ مرادی یادآور شد: در این رابطه ۲ نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی، نیروهای خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل، یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵تماس بگیرند تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه