English

خلیل قاسمی:

انتظار تخصیص گاز به صنایع بزرگ هرمزگان را داریم

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت: از دولت تقاضا داریم شرکت‌هایی که در زمینه تامین انرژی سرمایه‌گذاری می‌کنند، براساس تعهد دولت با کمبود برق مواجه نشوند و بتوانند از مشوق‌ها استفاده کنند.

انتظار تخصیص گاز به صنایع بزرگ هرمزگان را داریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان، اظهار داشت: خوشبختانه صنایع بزرگ استان هرمزگان بدون وقفه فعالیت می‌کنند و  این صنایع علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها تلاش خود را برای روشن نگاه داشتن خط تولید کرده‌اند به طور مثال در ۱۰ ماه سال گذشته ۱۸ میلیون تن تولید صنعتی استان بود اما امسال این میزان به ۲۱ میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم چالش‌های موجود به ویژه در زمینه تامین انرژی برطرف شود، خاطرنشان کرد: از دولت تقاضا داریم شرکت‌هایی که در زمینه تامین انرژی سرمایه‌گذاری می‌کنند، براساس تعهد دولت با کمبود برق مواجه نشوند و بتوانند از مشوق‌ها استفاده کنند.

قاسمی بیان داشت: تقاضای دیگر این است که سقف سهمیه گاز استان‌ها در اختیار همان استان قرار گیرد و در بحث برق و گاز، دولت به صورت ملی تصمیم می‌گیرد و لازم است که استان‌های دیگر نیز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی پایبند باشند تا انرژی به صنایع کشور برسد.

در ادامه احمد مرادی عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های فولاد هرمزگان در عرصه تولید، گفت: دستاوردهای تولیدکنندگان به سادگی حاصل نمی‌شود. این دستاوردها در شرایط سخت آب و هوایی با وفاق و همدلی نتیجه شیرینی داده است.

نگاه دولت نیز به مسئله تولید و به ویژه رفع چالش‌های آن ستودنی است و پس از اینکه چالش‌ها را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردیم، بلافاصله معاون پارلمانی وزارت صمت مامور رسیدگی به این مشکلات شدند و این نگاه و سرعت عمل قابل ستایش است. 

مرادی اذعان داشت: اگر صحبت از رفع مشکلات کارخانه‌های بزرگی همچون فولاد هرمزگان و آلومینیوم المهدی می‌کنیم، این مهم دغدغه چندین هزار نفر کارگر در حال کار در این مجموعه‌‎ها به صورت مستقیم و ده‌ها برابر به صورت غیر مستقیم است.

وی ابراز داشت: حضور مدیران وزارت صمت در کارخانه‌ها برای پیگیری مشکلات تولیدکنندگان باعث دلگرمی تولیدکنندگان خواهد بود. 

وی با اشاره به نگاه مسئولانه فولاد هرمزگان برای حل مشکلات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: مطالبات و انتظارات جامعه از تولیدکنندگان بزرگ برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بالا است. خوشبختانه فولاد هرمزگان توجه لازم را به اشتغال‌زایی و مسئولیت‌های اجتماعی داشته است این یعنی در کنار تولید، نگاه مسئولیت‌پذیر این شرکت، جامعه را راضی کرده و منشا خدمات بزرگی برای استان هرمزگان بوده است.

مرادی بیان کرد: این شرکت توانست نشاط را در جامعه ایجاد کند. فولاد هرمزگان در وقایعی همچون زلزله، شیوع کرونا، آموزش و پرورش و به ویژه حوزه ورزش توانست در استان هرمزگان باعث نشاط و راضی کردن جامعه شود. همواره در کنار مدیران به دنبال رفع مشکلات هستیم و تنها دغدغه نمایندگان این است که از چنین شرکت‌هایی از سوی دولتمردان حمایت به عمل آید.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از حمایت‌های نمایندگان مجلس و مسئولان استان به ویژه رئیس سازمان صمت استان هرمزگان تقدیر کرد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان عملیات اجرایی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای را آغاز کرده است و بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌تواند تحول عظیمی را در استان هرمزگان و صنعت فولاد ایجاد کند.

معروفخانی بیان داشت: استان هرمزگان هم‌اکنون سومین استان تولیدکننده فولاد در کشور است و با بهره‌برداری از طرح‌های فولاد هرمزگان به قطب دوم تولید فولاد تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه شاهد اشتغالزایی دوهزار نفری فولاد هرمزگان در طرح‌های توسعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تلاشگران فولاد هرمزگان علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، شبانه‌روز به تولید پرداختند و توانستند رکوردهای تولید را یکی پس از دیگری جابه‌جا کنند.

وی تاکید کرد: ثبت رکوردهای متعدد فولاد هرمزگان در سطح کشور بی‌نظیر است و بیشترین ثبت رکورد تولید متعلق به فولاد هرمزگان است این مهم در شرایطی به دست آمد که در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان ابراز داشت: در شرایط کنونی گاز قطع است و با حداقل ظرفیت مشغول به تولید هستیم و هممچنین استان هرمزگان مصرف ناچیزی از گاز کشور را دارد بنابراین  انتظار داریم بخشی از گاز شهری به صنعت هرمزگان اختصاص یابد و مشکل کمبود گاز فولاد هرمزگان برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه