English

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان؛

حساب‌های اصلی صنایع بزرگ در خارج هرمزگان است/ ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی یک شرکت نفتی به بانک‌های هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان گفت: بسیاری از صنایع بزرگ هرمزگان حساب‌های اصلی خود را در خارج از استان ایجاد کرده‌اند و سه بانک‌های م هرمزگان تنها یک درصد از بانک‌های کشور است.

حساب‌های اصلی صنایع بزرگ در خارج هرمزگان است/ 700 میلیارد تومان بدهی یک شرکت نفتی به بانک‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «عبدالله آبسواران» در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته بانکداری اسلامی در خصوص فلسفه‌ی بانکداری در جهان گفت: اساس بانک داری امروز در جهان بر ربا استوار است و در کشورهای سرمایه‌داری و غیر سرمایه‌داری بانک‌ها از منابع مالی شمرده می‌شود .

وی با اشاره به مبحث بانکداری اسلامی در ایران گفت: بانکداری اسلامی و بدون ربا در هشتم شهریور 1362 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بانکداری‌اسلامی در ایران پایه‌گذاری شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان با اشاره به نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور گفت: کمک به صنایع کوچک و بزرگ، کمک به اشتغال‌زایی و رفع موانع تولید  را می‌توان به‌عنوان برخی از نقش‌های مهم بانک‌ها در اقتصاد برشمرد.

وی به نقش امانت‌داری بانک ها اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ی ما این است که سپرده‌ها را به نحوی مدیریت کنیم که بتوانیم آن را به سمت پرداخت تسهیلاتی پیش ببریم که موجب رونق تولید شود و مردم نیز می‌توانند با واگذاری سپرده‌هایشان به سیستم بانکی به بانک‌ها کمک کنند

وی به پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، شیلات، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع‌دستی و بوم گردی گفت: در سال گذشته در هرمزگان 520 میلیارد تومان به بخش رونق تولید کمک شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان گفت بابیان اینکه هرمزگان با اختصاص بیش از 400 میلیارد تومان در بحث اشتغال فراگیر در کشور رتبه‌ی اول را دارد گفت: این اعتبارات از صندوق توسعه‌ی ملی به متقاضیان اعطا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با  سامانه مراجعه به سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات اقدام کند.

آبسواران بابیان اینکه برای رونق اشتغال روستایی 144 میلیارد تومان ابلاغ‌شده است گفت: در استان هرمزگان برای اشتغال فراگیر روستایی نیز 350 میلیارد مصوب شده است که صد میلیارد آن ابلاغ‌شده است .

وی در خصوص کارمزد این تسهیلات عنوان داشت: برای مناطق روستایی و عشایر مرزی 4 درصد و برای مناطق غیر مرزی 6 درصد و در شهرهای زیر ده هزار نفر با سود 10 درصد پرداخت‌شده است.

آبسواران گفت: 152 هزار و سیصد میلیارد ریال منابع بانک‌های هرمزگان است که نشان می‌دهد سهم بانک‌های هرمزگان در سیستم پولی کشور یک درصد هم نیست.

وی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ هرمزگان حساب‌های مالی خود را در خارج از استان ایجاد کرده‌اند و بااینکه محل استقرار این صنایع در هرمزگان است معادلات بانکی خود را در خارج از هرمزگان انجام می‌دهند کفت: مجتمع‌های بزرگ فولادی، آلومینیوم المهدی و پالایشگاه ازجمله‌ی این صنایع است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 16 بانک در زیرمجموعه شورای بانک‌های هرمزگان داریم و منابع این بانک‌ها 143 هزار و 258 میلیارد ریال و مطالبات آن‌ها چیزی در حدود 25 میلیارد و  263 هزار ریال است .

آبسواران با اشاره به اینکه بانک‌ها متهم به بنگاه‌داری هستند گفت: مطالبات معوقه پس از مدتی به‌اجبار به تملیک بانک درمی‌آید و ما هرماهه جهت بازگشت این منابع اقدام به فروش مزایده‌ای این املاک می‌کنیم.

آبسواران با اشاره به اینکه بانک‌ها بخش‌نامه‌های تشویقی را در کشو میز خود نگه نمی‌دارند، گفت: به‌تازگی بخشنامه‌ای را هیئت‌وزیران برای آن دسته از کشاورزانی که در خشک‌سالی و حوادث غیرمترقبه زیان‌دیده‌اند مصوب کرده است که پس از تائید سازمان متولی (جهاد کشاورزی)  قابل‌اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به بدهکاران دانه‌درشت به سیستم بانکی هرمزگان گفت: ما نزدیم به 83 بدهکار دانه‌درشت در استان هرمزگان داریم که به دلیل نوسانات ارزی قادر به پرداخت بدهی اقساط نیستند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان در پایان گفت: یک شرکت نفتی در حدود 700 میلیارد تومان بدهی  دارد که بزرگ‌ترین بدهکار به سیستم بانکی محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه