English

شهردار اصفهان عنوان کرد:

جهان‌بینی شاخصه مهم استاد امین‌پور به عنوان یک هنرمند بود

شهردار اصفهان گفت: جهان‌بینی وتوجه به ساحتی آخرتی شاخصه مهم مرحوم امین‌پور به عنوان یک هنرمند بود.

جهان‌بینی شاخصه مهم استاد امین‌پور به عنوان یک هنرمند بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم زاده در آئین بزرگداشت مرحوم احمد امین‌پور، استاد معماری و فلسفه هنر اسلامی بیان کرد:خانواده امین‌پور بدانند مرحوم امین‌پور زندگی بسیار بهتر از دنیای فانی در دنیای باقی خواهد داشت و بدون شک آثار خلق شده توسط این مرحوم هنرمند در دنیا به نیک‌نامی و یادگار باقی خواهد ماند.

وی گفت: شاخصه مهم مرحوم امین‌پور به عنوان یک هنرمند در عرصه معماری آن بود که ساحت و جهان‌بینی آن مرحوم، ساحتی آخرتی بود که زندگی خود را نیز مطابق با آن انتخاب کرد .

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه شرط کافی برای به اوج رسیدن هنرمند، به نوع فهم او از جهان هستی، جهان‌بینی هنرمند و ساحتی که برای زندگی خود انتخاب می‌کنند، بازمی‌گردد، افزود: اگر هنرمند دارای چنین ساحت آخرتی باشد، می‌تواند آثاری در دنیا خلق کند که بزرگ‌تر و باارزش‌تر از این دنیای فانی باشد.

این مقام مسئول گفت: شاخصه تفاوت بین دو هنرمند برای موفقیت و ماندگاری فهم و جهان‌بینی هنرمند است، در این راستا در زیارت امین‌الله آمده است که انسان باید اثری خلق کند که در دنیا و آخرت خریدار داشته باشد.

قاسم زاده ادامه داد: به اعتقاد من تمام زندگی مرحوم امین‌پور مطابق با آیه سوره ملک سرشار از عمل احسن بود که بعضی از آن‌ها در قالب هنر و بعضی در قامت حکمت و ایده‌های آن مرحوم جلوه‌گر می‌شد.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی که روی مشاوره شغلی تمرکز کرده بودیم پس از تحقیق و بررسی به فرمول‌ها و خصیصه‌هایی دست یافتیم، افزود: به‌عنوان مثال برای اینکه یک فرد، هنرمند موفقی شود، ابتدا باید از هوش بالایی برخوردار و دارای استعداد ویژه و احساس سرشار باشد، همچنین باید برای موفقیت خود مجهز به دانش و مهارت متناسب با هنر شود و در نهایت علاقه، رغبت، انگیزه‌ها، مشوق‌های درونی و بیرونی از دیگر شاخص‌های به اوج رسیدن یک هنرمند است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که به این شاخصه‌ها و چرخه برای موفقیت یک هنرمند رسیدیم، این سوال مطرح شد که آیا همه هنرمندانی که به اوج رسیده‌اند، دارای همین ویژگی‌ها بوده است یا برای به اوج رسیدن یک هنرمند خصیصه و شاخصه دیگری نیاز است که در نهایت به این فهم رسیدیم که همه عوامل یادشده جزو عوامل و شرایط لازم بوده است اما برای به اوج رسیدن هنرمند، کفایت نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه