English

زنگ سومین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به صدا درآمد

۱۸ پروژه عمرانی شهری با اعتبار ۳۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مناطق ۲ و ۴ کلانشهر شیراز به بهره برداری رسید و یا عملیات عمرانی آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، به مناسبت دهه فجر در سومین مرحله از برنامه های افتتاح و کلنگ زنی شهرداری شیراز، ١٨ پروژه در محدوده مناطق ٢ و ۴ همچون تقاطع غیرهمسطح سفیر –رحمت، مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم و... با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان با حضور شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری افتتاح یا عملیات عمرانی آنها آغاز شد.

اسدی+ شهردار شیراز

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها ضمن تبریک دهه پر فروغ  فجر، بیان کرد: امسال شاهد مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در ایام دهه فجر هستیم که در روزهای مختلف تقسیم شده است.   

 اسدی با تصریح بر این نکته که به دنبال بزرگنمایی، شعار و تبلیغات نیستیم، افزود: هدف شورا و خانواده بزرگ شهرداری شیراز، جز خدمت به مردم شیراز چیزی نیست. 

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ١١٢ پروژه به ارزش ۱۳هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال توسط مدیریت شهری، گفت: امروز و در سومین مرحله از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژها، به افتتاح و کلنگ‌زنی ١٨ پروژه مناطق ٢ و ۴ رسیده‌ایم که اکثر این پروژه‌ها در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسیده‌اند. 

اسدی کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سفیر-رحمت، افتتاح مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، اتمام عملیات لوله‌گذاری بولوار سیبویه، اجرای لوله‌گذاری به وسیله لوله‌های بتنی با قطر ١٤٠٠ میلیمتر، دفع و هدایت آب‌های سطحی در زمان بارندگی و کنترل سیلاب و ارتقای سطح کیفی و ایمنی معابر را از پروژه‌های گام سوم جهش عمرانی شیراز برشمرد و گفت: تا پایان دهه فجر و تا اواسط اسفندماه تعدادی از پروژه شهری در این کلان‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز همچنین از آغاز بهره‌برداری فاز نخست خط ٢ مترو شیراز در بهمن‌ماه خبر داد و عنوان کرد: فاز یک خط ٢ مترو شیراز به طول بیش از ۸ کیلومتر از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) به بهره‌برداری می‌رسد و مسافرگیری در سه ایستگاه آغاز می‌شود. 

اسدی ارزش ریالی روز این پروژه را بیش از  ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شیراز پس از تهران و مشهد دومین کلان‌شهری‌ است که خط ۲مترو را بهره‌برداری می‌رساند. 

شهردار شیراز همچنین استقبال بالا از خط یک مترو شیراز توسط شهروندان این کلان‌شهر را مایه مباهات شهرداری و شورا ذکر و تصریح کرد: شورا و شهرداری شیراز خدمت‌گذار راستینی برای شهروندان خود هستند. معتقدیم که شأن مسئولان صرفا در این است که خدمت بی‌منتی به مردم داشته باشند.

شهردار شیراز یادآوری کرد: در نخستین روز از دهه فجر در پارک بزرگ کوهستانی دراک حاضر شدیم و علاوه بر بهره‌برداری از یک مجتمع گردشگری و تفریحی، تعدادی از پروژه‌های مناطق ٦ و ١٠ نیز افتتاح و کلنگ زنی شدند. همچنین در دومین مرحله از جهش عمرانی نیز شاهد بهره‌برداری از یک پیست موتورسواری، کلنگ‌زنی سالن غیر توپی و کلنگ‌زنی پروژه تقاطع قائم-رحمت به ارزش ٢٥٠ میلیارد تومان بودیم.

بهترین نوع خدمت، تلاش برای بهتر شدن شرایط زیست در شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین سومین جهش عمرانی این کلانشهر گفت: با اجرای تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت علاوه بر کوتاه شدن زمان سفرهای درون شهری شاهد کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و ایمنی تردد و افزایش ضریب آرامش شهروندان خواهیم بود.

مهدی طاهری با تصریح بر این مطلب که این پروژه برای مردم شهر شیراز مبارک است، اضافه کرد: با اجرای تقاطع غیرهمسطح سفیر- رحمت علاوه بر کوتاه شدن زمان سفرهای درون شهری شاهد کاهش مصرف سوخت و ایمنی تردد و در نهایت افزایش ضریب آرامش روحی و روانی بیشتر مردم خواهیم بود.

وی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز تاکید کرد تا در تابلوهای اطلاع‌رسانی در کنار مشخصات پروژه بر مزایای آن و اینکه ساخت این تقاطع چقدر در زمان سفر شهر برای هر شهروند اثرگذار است، اشاره شود و افزود: یادآوری  نکاتی همچون اثر گذاری پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت، بهبود هوای شهر و رفع ترافیک می‌تواند باعث همراهی شهروندان در طول زمان ساخت پروژه ها شود.

وی با بیان اینکه در شهر شیراز بیشترین درصد آلایندگی از خودروهای سواری است، گفت: عمدتا این آلودگی خودروها به دلیل ترافیک است، پس هر چقدر در اجرای پروژه‌ها بر کاهش سفر شهرهای توجه شود، شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود و از سوی دیگر تجهیز و افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی اثرگذاری چنین پروژه‌هایی را در مباحث ترافیکی و حمل‌ونقل دو چندان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: احداث چنین پروژه های آبرویی برای شهر است؛ شهری که در کنار حفظ فضای سبز از ترافیک روان نیز برخودار است.

مهدی طاهری اظهار کرد: بهترین نوع خدمت در مجموعه شهرداری بهتر شدن شرایط زیست در کلان‌شهر شیراز برای شهروندان است و این خدمتی که با جشنواره پروژه های عمرانی شاهد آن هستیم. 

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها که امروز کلنگ‌زنی می‌شود از سنوات قبل در طرح‌های مصوب تفصیلی شهر لحاظ شده بود، افزود: تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت از جمله پروژه‌هایی است که امروز با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود و در طرح‌های تفضیلی گنجانده شده بود؛ هر چند که این پروژه اگر سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده بود با مبالغ کمتر از این ارقام احداث می‌شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در مدت یک و سال نیم عمر شورا، رویکرد و تلاش شورای انقلابی و کلنگ‌زنی پروژه‌های بر زمین مانده  تعریف شده در اسرع وقت بود، افزود: امروز شاهد تلاش خوب مجموعه شهرداری با جشنواره جهش عمرانی برای تحقق این رویکرد هستیم. 

طاهری اظهار امیدواری کرد: برای سازندگی شهر آن‌چیزی که لازم است را به سال‌های بعد موکول نکنیم و این نکته مهم را مدنظر و سرلوحه کار قرار دهیم که شیراز شهری ثروتمند و توانمند است. اگر مدیری به دنبال نفع خودش است وارد میدان عمل خدمت به مردم نشود و اگر کسی دنبال این است که به مردم خدمت کند شاهد تحقق عهد خداوند خواهیم بود

اجرای تقاطع های  غیر همسطح بر زمین مانده و رفع گره های ترافیکی در رینگ های شریانی شیراز در کوتاه ترین زمین با  عملکرد چهارگانه با کلنک زنی تقاطع رحمت سفیر

محمد تقی تذروی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه دو شهرداری در سومین مرحله از جشنواره جهش عمرانی کلان شهر شیراز و آیین بهره برداری از زمین چمن در این محدوده از شهر شیراز اظهار داشت: امروز با اقداماتی که در سطح منطقه دو در حال انجام است پیشرفت بسیاری نسبت به سایر مناطق داشته است.

تذروی با بیان اینکه یکی از درخواست های مکرر مردم این منطقه استفاده از زمین ورزشی این منطقه در روزهای جمعه است، ادامه داد: باتوجه به اینکه شهر شیراز محله و بافت های  قدیمی دارد باید نام این شهر و محلات با همان اسامی قدیمی حفظ شود.

ناظر شورا در منطقه دو با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۴سال از انقلاب اسلامی در دهه فجر شاهد تحقق شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی با خدمت رسانی در سطح محلات هستیم  عنوان کرد: انتظار داریم تا تمامی مسئولین برای مردم کار کنند و بدانند مردم چه خواسته ای دارند.  

تذروی ناظر شورا در منطقه دو اضافه کرد: در حوزه فرهنگسراها و زمین های ورزشی در محلات این انتظار را داریم که ابتدا اولویت برای استفاده مردم محلات باشد و نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز

علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل،  ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر نیز در آیین کلنگ زنی تقاطع سفیر -رحمت در سطح منطقه ۴با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان، گفت: تحول در پروژه‌های عمرانی با جشنواره جهش عمرانی در سال ۱۴۰۱با همت مجموعه شورا و شهرداری با چند ویژگی خاص در حال رخ دادن است. تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده یکی از ویژگی‌هاست.

او با بیان اینکه بعضاً در شورا و شهرداری‌ها قبل پروژه‌های جدید تعریف شده و به مرحله اجرا نرسیده یا رها شده است، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و تعریف و اجرا پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی و نیازهای شهروندان و شهر و طرح‌های بالا دستی مانند طرح جامع حمل و نقل و ترافیک است. 

سلطانی خاطرنشان کرد: اجرای سریع پروژه‌ها، مهندسی ارزش و اصلاح نقشه‌ها برای اجرایی شدن آنها، طراحی بر اساس طرح تفضیلی و اسناد بالادستی و پرداختن به اولویت‌ها بر اساس طرح جامع و اعتماد به جوانان  از ویژگی‌های این طرح‌هاست.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل،  ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر اجرای پروژه‌ها با تمام ظرفیت‌های ترافیکی دومین ویژگی جشنواره جهش عمرانی است.

او ادامه داد: در این دوره عملکرد همه جانبه و مهندسی ارزشی و با وجود تملک در مسیر اجرا قرار می‌گیرند تا شاهد رها شدن پروژه‌هایی مانند؛ تقاطع غیر همسطح سفیر-رحمت با وجود اهمیت در محور پر تردد بلوار رحمت و رینگ‌های ترافیکی نباشیم. 

سرعت در اجرای پروژه مانند کاهش مدت زمان پنج ماهه در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش سومین ویژگی بود که سلطانی به آن پرداخت و گفت: افتتاح زود هنگام در کنار تلاش و کار شبانه روزی سازمان عمران بعنوان بازویی اجرایی در پروژه نیایش را شاهد هستیم.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: آخرین ویژگی ارتباط‌های جنوبی_ شمالی و عرضی شهر شیراز است و باتوجه به اینکه شیراز شهری طولی است و در ارتباط های عرضی با مشکلاتی مواجه است، در این راستا برای رفع این مشکل باید به سمت عرضی کردن آن برویم تا مشکلات ترافیکی برای تسهیل تردد مردم حل شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل،  ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: امید است دهه فجر سرآغازی برای جهش عمرانی در شهر شیراز و تحول خدمت به مردم باشد تا بتوانیم فاصله طبقاتی خدماتی ایجاد شده را جبران کنیم. 

تقاطع سفیر- رحمت از ۴ قطعه پل تشکیل شده است

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آیین بیان کرد: در سومین روز از جشنواره جهش عمرانی، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۴ و ٢ در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: احداث تقاطع‌ها در حقیقت، احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل ترافیک شهر شیراز محسوب می‌شوند و این مهم موجب کاهش زمان سفرهای شهروندان، کاهش مصرف سوخت و نهایتا کاهش آلایندگی هوا و یک زندگی بهتر می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: تقاطع سفیر-رحمت و ۲ دورگرد آن در یک فرآیند مهندسی ارزش از بین ٧ طرح منتخب که به مراحل نهایی راه یافته بودند، انتخاب شدند و قرار است در این پروژه بولوار رحمت در تراز همکف و امتداد این بولوار به عنوان پل رو گذر از روی آن عبور کند و تقاطع‌هایی هم به صورت دورگرد‌های غیرهمسطح در طرفین آن اجرایی شود.

امین با بیان اینکه این تقاطع از ۴ قطعه پل تشکیل شده و مقرر شده در ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: ١٦٠٠ متر طول عرشه پل با احتساب رمپ‌هاست و توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهر شیراز اجرایی می‌شود.

پروژه ها با استفاده از نظرات مردم و رویکرد علمی اجرایی شده است

محمدتولایی شیرازی، شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های این منطقه بیان کرد: امروز شاهد کلنگ زنی و افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی با ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان هستیم که شامل افتتاح و بهره‌برداری از زمین چمن ورزشی شهید نیاز دهقانی، پارک حاشیه محراب، عملیات لوله گذاری آب‌های سطحی بلوار سیبویه و آبنمای موزیکال و کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه عمرانی دیگر می‌شود. 

او با بیان اینکه این منطقه دارای ۲۸ محله است، افزود: در این منطقه سعی شده است که با استفاده از نظرات مردم و معتمدین محلی، پروژه‌ها تعریف و با اضافه شدن رویکردهای علمی پروژه‌ها اجرایی شود.

 

لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی با نمود بیشتر در منطقه چهار

حسام الدین اسدزاده، شهردار منطقه چهار شیراز نیز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های این منطقه گفت: پس از سال‌ها انتظار به همت شورای انقلابی و شهردار شیراز پروژه تقاطع غیرهمسطح سفیر- رحمت در دستور اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: این منطقه از شهرداری شیراز، عنوان وسیع ترین منطقه محدوده خدماتی این کلانشهر را به خود اختصاص داده و نیاز است که پروژه‌های عمرانی و خدماتی بارزتر و با نمود  بیشتری در این منطقه اجرایی شود.

اسدزاده خاطرنشان کرد: در این راستا و همزمان با ایام دهه فجر، تملک چند باغ در راستای افزایش فضای سبز منطقه در دستور کار گرفت و اجرای پروژه ۲۰ میلیارد تومانی لوله گذاری آب‌های سطحی منطقه نیز در دستور است که با اجرای این پروژه دیگر شاهد آبگرفتگی در منطقه نخواهیم بود.

براساس این گزارش، سومین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز شامل آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سفیر – رحمت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، افتتاح مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، افتتاح آبنما و تاسیسات برقی بولوار آیت الله قشقایی، افتتاح فاز نخست بوستان ۴ هکتاری محراب، اتمام عملیات اجرایی لوله گذاری بولوار سیبویه، آغاز عملیات اجرایی عملیات تکمیلی بوستان زندگی، پایگاه چند منظوره مدیریت بحران، زمین چمن بوستان محراب، عملیات تکمیلی ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس و... با اعتبار ٣۵۴.٨ میلیارد تومان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه