English

آغاز عملیات اجرایی فاز دو خط ٢ مترو/رونمایی از سامانه هوشمند اتوبوسرانی BMS در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به آغاز بهره‌برداری از فاز یک خط ۲ مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی برای احداث فاز ۲ خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از فلکه گاز به سمت میدان کلبه، آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی فاز دو خط ٢ مترو/رونمایی از سامانه هوشمند اتوبوسرانی BMS در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، زنگ آغاز آموزش فرهنگ‌ ترافیک در ۵۰۰ مدرسه شیراز به‌طور نمادین در دبستان شهیدان اتحادی ناحیه ۳ آموزش‌ و پرورش شیراز با حضور مدیران ارشد استانی و‌ شهری نواخته شد.

شهردار کلانشهر شیراز در این آیین اظهار کرد: با ابتکار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از امروز به مدت یک هفته برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: همزمان با روز حمل‌ونقل در ۲۶ آذرماه، عملیات اجرایی فاز دو خط ٢ مترو از میدان آزادی تا میدان کلبه و در ادامه تا فضیلت آغاز می‌شود.

این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری شیراز  با بیان اینکه بحث ما فرهنگ ترافیک است، گفت: از امروز یک شعاری تحت عنوان "شیراز، شهر فرهنگ شهروندی" مطرح می‌کنیم که فرهنگ ترافیکی یکی از زیرشاخه‌های این مهم است.

علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها، باید راهبرد عملیاتی داشته باشند و امید است بتوانیم از ظرفیت عملی دانش‌آموزان در خانواده و به صورت میدانی در سطح شهر در کنار پلیس بهره‌مند شویم.

او تصریح کرد: هر چقدر برای احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله خیابان و پل و جاده هزینه کنیم، بدون نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

هادی شه دوست شیرازی معاون حمل‌‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: ۵۰۰ مدرسه در مقطع ابتدایی به عنوان هدف اولیه برای آموزش فرهنگ ترافیک در کلانشهر شیراز انتخاب کرده‌ایم.

شه‌دوست افزود: محتوای آموزشی مورد نیاز برای این مهم فراهم شده و از امروز برنامه آموزش فرهنگ ترافیک کار خود را آغاز خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز؛ برگزاری نشست با پلیس راهور استان فارس و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل، سرکشی از اهالی ناوگان حمل و نقل، پیاده روی خانوادگی، آغاز دومین مانور ترافیکی و برگزاری نشستی با حضور مدیران استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های هفته حمل و نقل در شیراز اعلام کرد.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: پیرو درخواست استاندار فارس و برنامه ریزی‌های انجام شده مبنی بر کاهش تصادفات منجر به فوت، حدود ۱۵درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم که نشان دهنده عزم شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و پلیس راهور برای مدیریت این موضوع است.

او تصریح کرد: قرار بود که این برنامه راهبری تا پایان امسال تهیه و تدوین شود که زودتر از موعود زمانی پیش‌بینی شده فراهم و به استانداری ارسال شده است.

او از آغاز ساخت ساختمان شماره گذاری شماره ٢ شیراز در فضایی به متراژ ۴۱۵ متر مربع در این هفته خبر داد و گفت: در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه ۲۶ آذرماه جاری از سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان BMS رونمایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: از طریق این سامانه که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود، یک اپلیکشن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و می‌توانند زمان حرکت و رسیدن اتوبوس در ایستگاه‌ها را مشاهده کنند.

او از نصب ٢٠ دستگاه پیام رسان در این هفته خبر داد و گفت: تنها کلانشهری هستیم که از طریق سیستم BMS به صورت آنلاین، خدمات ارائه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه