English

به مناسبت روز جهانی معلولین صورت گرفت؛

بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای ویژه معلولین در شیراز/ افتتاح و کلنگ ‌زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز باارزش ۲۳۲۵ میلیارد ریال

شهردار شیراز اعلام کرد: ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور مدیران ارشد استانی و شهری افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای ویژه معلولین در شیراز/ افتتاح و کلنگ ‌زنی ۴۰ پروژه شهرداری شیراز باارزش ۲۳۲۵ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در آیین افتتاحیه فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان در شیراز بیان کرد: امروز به یمن وجود عزیزان توانخواه، افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۲۳۲۵ میلیارد ریال انجام شد.

او به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: این پروژه‌ها شامل سالن مطالعه و کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد ریال در راستای افزایش سرانه فرهنگی در شرق شیراز در منطقه یازده کلنگ زنی شد و در منطقه هفت نیز تعداد ۱۱ پروژه عمرانی به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری رسید. 

شهردار شیراز اظهار کرد: طی دو ماهه گذشته توانستیم با حمایت‌های شورای شهر شیراز و نیروهای خدوم شهرداری ۱۴۶ پروژه به ارزش به ۹ هزار و۳۸۳ میلیارد تومان به سرانجام برسانیم که این اقدام نشان از دین مدیریت شهری و ‌شورای شهر شیراز است. 

اسدی همچنین با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل عملیات کلنگ زنی و اجرای فاز ۲ خط دو مترو آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این فاز، عملیات کلنگ زنی ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه میدان کلبه انجام می‌شود و طی رایزنی انجام شده با پیمانکار پروژه عملیات اجرایی این پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه انجام خواهد شد. 

او همچنین با بیان اینکه امروز در مناطق ۲،۳،۴،۶ و ۷ پروژه‌هایی به بهره برداری و یا کلنگ زنی شد، اضافه کرد: در این راستا بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد و عملیات کلنگ زنی اجرای جمع آوری آب‌های سطحی در برخی از معابر این منطقه انجام شد. 

شهردار کلانشهر شیراز یادآور شد: در مجاورت فرهنگسرای یاران با توجه به قرار گیری یک بوستان، فضای ویژه برای توانخواهان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان مناسب سازی شده است که یکی از استاندارد ترین فضاهایی است که توانخواهان می‌توانند از آن استفاده کنند. 

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز

جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند

در این مراسم همچنین رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به افتتاح فرهنگسرای توانخواهان در روز جهانی معلولین، گفت: امید است اولین فرهنگسرای معلولان، آخرین فرهنگسرا نباشد و در طول عمر شورا شاهد افتتاح فرهنگسراهای دیگر باشیم. 

مهدی طاهری با بیان اینکه جمعیت معلولان، نیمه پنهان جامعه هستند، افزود: مدیریت یک جامعه یعنی تمام بخش‌ها را مد نظر قرار دهیم و برای خدمات رسانی به آنها برنامه ریزی و اقدام جهادی انجام شود.

او به مصوبه مناسب سازی معابر و ایجاد دبیرخانه ثابت اشاره کرد و افزود: در این راستا باید برنامه ریزی برای شهر وسیع شیراز که این مسیر را بپیماید، انجام شود. 

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد: در تلاشیم تا در شورای ششم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مناسب سازی محقق شود. از سوی دیگر باید جشن نهضت مناسب سازی معابر برای جامعه معلولان در نظر گرفته شود و این روز برای شهر شیراز دور نیست.
 

افتتاح بوستان پرستو در منطقه ۴ شیراز

شهردار منطقه چهار شیراز نیز در آیین افتتاح بوستان پرستو عنوان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به طراحی و احداث فضاهایی همچون بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام و افتتاح شد.  

اسدزاده همچنین افزود: با توجه به اینکه منطقه ۴ حوزه آبریز مناطق یک و شش است، اجرای عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفته است که در سه بلوار استقلال، ایمان جنوبی و قدمگاه شرقی با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

او ادامه داد: کلنگ زنی اجرای زمین والیبال ساحلی در محل باغ جنت با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های این منطقه است که امروز اجرایی شد.

در این مراسم همچنین مصطفی کیان رحیمی،  ناظر شورای شهر شیراز در منطقه چهار عنوان کرد: منطقه چهار یکی از بزرگترین مناطق از لحاظ وسعت و سرانه جمعیتی شهر شیراز است، لذا باید خدماتی در طراز سومین حرم اهل بیت(ع) و متناسب با این سرانه جمعیتی به آن اختصاص یابد.

او با بیان اینکه بیشترین سرانه فضای سبز شهری شهرداری در منطقه چهار اجرا و نگهداری می‌شود، گفت: این منطقه پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و خدمت رسانی به زوار سومین حرم اهل بیت(ع) دارد و نیاز است تا با مجموعه پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی که در این منطقه وجود دارد یک طرح جامع گردشگری طبیعی تدوین شود.

شهردار منطقه ۷شیراز هم با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن اجرای۵۸‌ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی در این منطقه، گفت: علاوه بر این آسفالت کوچه‌های خاکی هم‌ در دستور کار ماست که امیدواریم تا پایان امسال مالی یعنی خرداد چند پروژه محرومیت زدایی را به سرانجام برسانیم.

قاسم اکبری با اشاره به اجرای ۴ پروژه ساماندهی آبهای سطحی در این منطقه افزود: در حال حاضر ما دوایستگاه آتش نشانی در منطقه داریم که یکی در کنار منطقه امروز کلنگ زنی شد و یک ایستگاه دیگر هم طی روزهای آینده قابل بهره برداری است.

او خاطرنشان کرد: مبلغ پروژه‌های ما در سال جاری بالغ بر۱۵۰میلیارد تومان است که قرارداد برخی از آنها بسته شد و ۳۰پروژه تا کنون اجرایی شده است.

غلامرضا غلامی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز هم در مراسم کلنگ زنی یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: هزینه اجرای این ایستگاه حدود ۱۰ میلیارد تومان و در کنار آن پنج ایستگاه دیگر هم در آینده کلنگ زنی می‌شود و یک ایستگاه هم آماده افتتاح داریم.

او افزود: امروز شهرداری در حوزه آتش‌نشانی با تدوین طرح جامع اطفا حریق تنها شهر برنامه محور در این حوزه است.

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر استاندارد جهانی رسیدن خودروهای آتش‌نشانی در حوادث ۷ دقیقه این در حالی است که آتش‌نشان‌های شیرازی رکورد زده و به‌طور میانگین در مدت‌زمان پنج دقیقه و پنج ثانیه درصحنه حضور می‌یابند که با افتتاح ایستگاه‌های جدید این زمان کمتر هم می‌شود.

غلامی گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ شیر هیدرانت در نقاط مختلف شهر اجراشده است و با این اقدامات شهروندان می‌توانید اطمینان داشته باشند که در شهری ایمن زندگی می‌کنند.

محمدتقی تذروی، نایب رئیس شورای شهر شیراز هم در مراسم افتتاح بوستان پرستو گفت: پل امام حسن(ع) چهار ضلع دارد که سه بخش آن ساخته شده و تنها یک ضلع آن در بلوار امیرکبیر باقیمانده که امیدواریم ساماندهی آن قسمت هم در دستور کار قرار گیرد و یک پارک حاشیه‌ای در آنجا شکل گیرد.

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت زدایی و ناظر شورای شهر شیراز نیز در منطقه ۷ شهرداری در آیین بهره برداری از ۴۰ پروژه شهرداری شیراز گفت: تمام پروژه و طرح‌هایی که در سطح منطقه کلنگ زنی یا به بهره برداری می‌رسد مدتی بود به دلیل برخی از موانع از روند پیشرفت باز مانده بود که با مدیریت فعلی شهرداری شیراز شاهد پیشرفت پروژه‌ها در مسیر خدمات رسانی به مردم هستیم.

او با اشاره به کلنگ زنی پروژه های محرومیت زدایی که روز پنج شنبه در ۴۰ محله مناطق یازده گانه به زمین زده شد عنوان کرد: براساس اقدامات در حال اجرا توسط شهرداری شیراز به زودی شاهد انقلاب محرومیت زدایی در شهر هستیم‌ که این انقلاب سرلوحه کار کمیته محرومیت زدایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در آیین کلنگ زنی سالن مطالعه و کتابخانه در این منطقه گفت: پروژه‌های سطح منطقه با هدف ارتقای فضاهای شهری و فضای سبز در دستور کار اجرایی قرار دارد.

شهرام سبزیان فرد با اشاره به تکمیل پروژه بوستان محله ای ایثار در سطح منطقه افزود: این بوستان با بیش از ۳ هزار متر مربع فضای سبز، اختصاص مبلمان شهری و تجهیز روشنایی جزو پارک‌های شاخص در سطح منطقه است.

او با اشاره به بوستان محله‌ای مهتاب به عنوان پروژه دیگر منطقه ۱۱ گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از رویکردهای است که احداث این پارک دنبال شده است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز به بوستان محله‌ای آفتاب به عنوان دیگر پروژه منطقه پرداخت و گفت: این بوستان فضای سبز و فضای تفریحی را افزایش می‌دهد.همچنین پروژه پیاده رو سازی بلوار جانبازان با هدف ایمنی تردد در دستور کار است.

سبزیان‌فرد همچنین از اجرای دیواره گذاری فاز یک و دو رودخانه خشک و اجرای فاز سوم تا پایان قبل سال جاری، تامین روشنایی پارک سایه و کلنگ زنی سالن مطالعه به عنوان برخی از پروژه‌های سطح منطقه یاد کرد و گفت: تمام تلاش ما در منطقه ۱۱ این است که همه پروژه‌های فعال فعلی از جمله لوله گذاری ۱۷۰۰ متری بلوار رسول اعظم ،باغ مهربانو و پارک شهدای حج تا پایان سال عملیات اجرایی آنها تمام و به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه