English

آیت الله دژکام:

ارتش غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مدافع مرز عقیده است

امام جمعه شیراز گفت: وقتی حرف از یک ارتش ایدئولوژیک است می‌خواهیم بگوییم غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مرز‌های دیگری نیز وجود دارد که این مرز عقیده است و شما مدافع این مرز عقیده نیز هستید.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با جمعی از فرماندهان پایگاه هوایی شهید دوران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی، اظهار داشت: آنچه مسلم است شما به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری لشکر امام زمان (عج) هستید یعنی یک لشکر و مجموعه نظامی ایدئولوژیک.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی از مجموعه های نظامی ممکن است صرفا ملی باشند ولی ما سوای اینکه برای ملت‌مان کار می‌کنیم و باید هم کار کنیم یک عقیده خاص پشتیبان این ملت است.

وی گفت: ملت ایران منتظر امام زمان (عج) هستند و کشور ایران مربوط به آن حضرت است و رهبری به عنوان نیابت از حضرت در کشور ما مقام دارد وگرنه مملکت متعلق به امام زمان (عج) است و باید در رده اول از مجموعه‌های مختلف نظامی به عنوان مرکز سربازان و لشکریان امام زمان (عج) نام ببریم از این جهت ما باید ویژگی یک ارتش ملی و ایدئولوژیک را تفکیک کنیم با ارتش‌هایی که صرفا ملی هستند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه وقتی ایدئولوژی مطرح باشد مرزبندی‌ها دقیق‌تر است، گفت: وقتی حرف از یک ارتش ایدئولوژیک است می‌خواهیم بگوییم غیر از مرز سیاسی و جغرافیایی مرز‌های دیگری نیز وجود دارد که این مرز عقیده است و شما مدافع این مرز عقیده نیز هستید.

وی گفت:  فرماندهان نیروی هوایی در لشکر امام زمان(عج) این مرزهای ایدئولوژیک را باید مشخص کنند که علاوه بر اینکه مرز ملی مدافع این مرز هم هستند و هر فرد و گروهی خواست این مرزها را بشکند با آنها طرف است.

آیت الله دژکام  با بیان اینکه خدای متعال در خصوص صف بندی لشکرها و گروه های مختلف در قرآن کریم توضیح داده است به آیه‌ای از سوره صف اشاره کرد و گفت: خدای متعال می فرماید "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ"، خدا آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد مانند بنیان و سدّی آهنین همدست و پایدارند بسیار دوست می‌دارد.

 نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان کرد : در صف‌بندی گزارش تاریخی این مسئله را داده است که وقتی شما می شوید طرفدار ایدئولوژی حق، فوری در طرف مقابل صفی درست می شود که مخالف ایدئولوژی شما هستند. از حدود هزار سال پیش تا کنون این مسئله بوده است. ایدئولوژی که مطرح می شود صف بندی دیگر فقط بر سر مرزها نیست.

امام جمعه شیراز + دیدار با نیروی هوایی ارتش

او عنوان کرد: برخی عقیده دارند ما سخت می‌گیریم وگرنه با آمریکا می‌شود کنار آمد. در همین سال های اخیر ما امتحان کردیم و اگر می خواست تمام شود می شد.آنها نمی خواهند ایران قوی وجود داشته باشد و در معادلات آنها بنا نبوده ایران قوی باشد؛ ادعا و اولین شعار ما استقلال بوده است که آنها با استقلال ما مخالف هستند؛ نمی‌خواهند مسلمان مستقل قوی وجود داشته باشد.

امام جمعه شیراز گفت: خدا فرمود "وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَهُوَ یُدْعَى إِلَى الْإِسْلَامِ"،و آیا از آن کس که به راه اسلام و سعادتش می‌خوانند و او همان دم بر خدا افترا و دروغ می‌بندد کسی ستمکارتر هست؟شما دعوت به اسلام می کنید و در مقابل شما ایستاده اند.ظالم ترین ها آنهایی هستند که مقابل شما ایستادند و این حرف قرآن است.

دژکام خطاب به فرماندهان نیروی هوایی گفت: این لباسی که تن شما است لباس ظلم ستیزی است و دل مردم به شما خوش است و شما را توانایی و قدرت خودشان حساب می کنند و طرف مقابل ظالم است و این موضع مبارزه با ظالمان عالم را محکم نگه دارید که در طول تاریخ هم بوده است و اگر هم بگوییم ما دعوا نداریم آنها پای دعوا می آیند. اما مقام معظم رهبری فرمود دوره بزن در رو تمام شده است و اگر بزنید می خورید و این موضع را اگر محکم حفظ کنیم دشمن جرات نمی کند تعدی کند.

آیت الله دژکام در ادامه اظهار داشت: ما چهره های درخشانی در این مسیر داشته و داریم. بنده شهید دوران را مثال می زنم در حالیکه همه شهدای بزرگ نیروی هوایی روی سر ما جا دارند. شهید دوران به استقبال شهادت رفته است یعنی می دانسته که شهید می شود و رفته است؛ این از همان سنخی است که دشمن می‌ترسد. شهید دوران از مرگ نمی ترسید.

وی با بیان اینکه ظهر عاشورا لشکر کوفه نگاه امام حسین (ع) کردند و دیدند کسی از مرگ نمی‌ترسد این ویژگی لشکر اسلام است و آن‌ها اینگونه نیستند، افزود: این است که لشکر شما به عنوان یک لشکر ایدئولوژیک هم صف بندیش مشخص است و هم نوع مواجه آن با عالم دنیا و مرگ متفاوت است.

آیت الله دژکام در پایان ضمن تقدیر از فرماندهی نیروز هوایی ارتش در فارس و دیگر حاضران در جلسه گفت: شما مایه افتخار ما هستید و ان‌شاالله همیشه یار و یاور اسلام، مسلمین و نظام اسلامی باشید و در این مسیر سربلند، موفق و پیروز باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه