English

امام جمعه شیراز:

وظیفه هر انسان مسلمانی است که دشمن حق را بشناسد و در مقابل آنان بایستد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: از انسانها افراد شیطان صفت، دشمن انبیا بوده اند و دشمن حق. قرآن کریم چند دسته را به عنوان دشمن حق معرفی کرده است که وظیفه هر انسان مسلمانی است که آنان را بشناسد و در مقابل آنان بایستد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به باب معارف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ما باید معارف را مکرر مرور کنیم تا اگر جایی اقدامی خواستیم بکنیم که با این معارف سازگار نیست از آن اقدام پرهیز کنیم.

وی در رابطه با دشمن شناسی، افزود: گفتیم از پایه‌های اساسی هر حرکت دینی و الهی آن است که ما بدانیم این حرکت‌ها دشمن دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در آیه ۱۱۲ سوره انعام خدای متعال می‌فرماید در طول تاریخ که پیامبران آمدند برای همه آن‌ها دشمن وجود داشته است. اینکه ما فرض کنیم ما انقلاب کرده‌ایم و حرف حق می‌خواهیم بزنیم و کسی دشمن ما نخواهد بود، اشتباه است.

دژکام با اشاره بر اینکه حق، دشمن دارد، ادامه داد: واقعیت این که در عالم، برخی طرفدار باطل هستند و با حق دشمنی می‌کنند. باید روی دشمن شناسی کار کنیم.

وی اضافه کرد: از انسانها افراد شیطان صفت دشمن انبیا بوده اند و دشمن حق. قرآن کریم چند دسته را به عنوان دشمن حق معرفی کرده است که وظیفه هر انسان مسلمانی است که آنان را بشناسد و در مقابل آنان بایستد.

نماینده ولی فقیه در فارس  با تأکید بر اینکه قرآن کریم در آیه‌های مختلف از روش‌های دشمنان در دشمنی کردن سخن گفته است، گفت: این آیه‌ها را باید بخوانیم و بیاموزیم. باید در محفل قرآن شاگردی کنیم. اینکه ما نیز در مقابل دشمن باید چه کار کنیم باز هم در قرآن کریم این کتاب آسمانی که مایه سعادت ماست آمده است.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت:  میلاد مسعود حضرت امیر المومنین را پیش رو داریم و آغاز ایام اعتکاف، که این مراسم معنوی در مسجد جامع «شهدای» شیراز همچون سال های قبل برگزار خواهد شد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: حضرت امام علی علیه السلام در حکم پدر برای جامعه اسلامی است و روز میلاد ایشان روز پدر نامگذاری شده است.

وی گفت: پدر بودن یک شاخصه‌هایی دارد. در روایتی از حضرت امام علی هست که ویژگی‌های پیامبر را برای فرزندش توضیح می‌دهد در بخشی از این روایات امام میفرماید رفتار پیامبر آنقدر کریمانه بود که برای همه مردم در حکم پدر بود. 

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ما هم اگر می‌خواهیم عنوان پدر بودن را داشته باشیم باید سعی ‌کنیم صفات این بزرگواران در ما وجود داشته باشد.

آیت الله دژکام با تسلیت وفات حضرت زینب (س) هم گفت: دوشنبه هفته آینده روز وفات حضرت زینب کبری (س) است، ان‌شاالله مجالس و محافل برای این بانوی مقاومت و صبر و بردباری که پیام کربلا را به همه عالم رساند، به صورت ویژه انجام می‌ شود‌.

وی با بزرگداشت روز نیروی هوایی ادامه داد: ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی است و نیروی هوایی ارتش در ابتدای انقلاب کاری کردند که دل همه ما گرم شود و با به نمایش گذاشتن عظمت و اقتدار خود دنیا را مبهوت خودشان کردند و هرچه زمان بگذرد ما مدیون این عزیزان بوده و هستیم.

امام جمعه شیراز ضمن قدردانی از تمام مجاهدت ها نیروی هوایی ارتش، خواستار عزت روز افزون و سربلندی همه آنها شد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: البته مسیر ارتش و نیروی هوایی از آن روز شروع شد و بعدها افتخارات فراوان آفریدند.

آیت الله دژکام یک نمونه از چهره‌های تابان نیروی هوایی را شهید والا مقام شهید عباس دوران معرفی کرد؛ شهیدی که به قلب دشمن در بغداد زد تا عظمت ایران و اسلام را یک بار دیگر اثبات کند.شهید دوران مرد بزرگی بود که با حرکت قهرمانانه خود به دشمنان اسلام اثبات کرد که هدف آنها که نابودی ایران اسلامی بود، تحقق پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه شیراز محوری ترین شعار سال ۵۷ را شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» گفت: این شعار چهار محور دارد که هیچ کدام از این چهار محور اصلی که برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی ما بود قابل رد و انکار نیست و جمهوریت و اسلامی بودن از مضامین اصلی این شعار است و ما می خواهیم استقلال داشته باشیم و مستعمره نباشیم و این شعار همواره باید مورد توجه در اقدامات ما قرار داشته باشد.جمهوریت چیزی است که شعار ما بوده است. همینطور اسلامی بودن. 

وی افزود: چه کسی با خداوند دشمنی و مخالفت دارد؟ مردم ما دوستان خداوند هستند. ایران ما اسلامی است. بنابرین این چهار شعار که محور اهداف ما بوده را کسی نمی‌تواند رد بکند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امام‌ روز اولی که وارد کشور شدند خطاب به فرماندهان نظامی گفتند ما می‌خواهیم شما آقای خودتان باشید. این یعنی استقلال. آمریکایی ها می گفتند فرماندهان شما باید نوکر افسران ما باشند. این عزت را امام ما و مردم انقلابی ما و شهدای ما و نیروهای مسلح ما برای کشور به ارمغان آوردند که گفتند ما آقای خودمان هستیم. بدون شک پس از این هم برای تحقق همه آرمان های انقلاب اسلامی محکم خواهیم ایستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه