English

استاندار مازندران:

زبان هنر مؤثرترین ابزار برای انتقال ارزش های انقلاب است / شعرا با تولید آثار فاخر، دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی, جهاد تبیین را مطرح کردند و در این بخش باید تلاش و کارهای بیشتری صورت گیرد، گفت: شعرا با تولید آثار فاخر می توانند دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند و برای تحقق این مهم نیازمند هم‌گرایی هستیم.

زبان هنر مؤثرترین ابزار برای انتقال ارزش های انقلاب است / شعرا با تولید آثار فاخر، دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آیین اختتامیه دوازدهمین‌ جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت اشک انار با عنوان اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس کمتر کار شده است و تأملی جدی در این حوزه می بایست صورت گیرد، اظهار داشت: جامعه شعرا پس از انقلاب اسلامی جایگاه والایی در منظومه جمهوری اسلامی دارند چرا که اگر اشعار اول انقلاب نبود معرفی جمهوری اسلامی ایران به راحتی میسر نبود.

وی ادامه داد: هنر کاربردی ترین ابزار برای بیان دلاورمردی های رزمندگان اسلام و شهدا در هشت سال دفاع مقدس و همچنین بیان مظلومیت انقلاب اسلامی و راهکاری مؤثر برای انتقال ارزش ها و دستاوردهای بلند نظام اسلامی به ویژه در بین قشر جوان جامعه است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان با تمام توان در تلاش هستند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند، باید با استفاده از ابزار هنر و در قالب شعر انقلاب را به نسل جدید جامعه معرفی کنیم، تصریح کرد: نسل جوان جامعه از بسیاری وقایع انقلاب و همچنین دستاوردهایی که به برکت نظام اسلامی نصیب کشورمان شده است مطلع نیستند و استفاده از هنر شعر، فیلم و کتاب می تواند راهکاری مؤثر در پیوند دادن قشر جوان جامعه با انقلاب باشد و این مهم باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بیان واقعیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به قشر جوان جامعه خلاء و کمبودهایی احساس می شود، بیان داشت: شعرا باید با استفاده از ادبیات روز و تولید آثار فاخر ضمن برقراری ارتباط با نسل جوان جامعه، آنها را با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کنند.

حسینی پور، به تهاجم حداکثری دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که تمام هنرهای دنیا بسیج شده اند تا ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند و واقعیت های انقلاب را نیز وارونه به نسل جدید منتقل کنند، زبان شعر با بهره گیری از ادبیات محلی و سنتی مازندران بهترین راه انتقال ارزش ها و دستاوردها به نسل جدید است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح کردند و در این بخش باید تلاش و کارهای بیشتری صورت گیرد، ابراز داشت: شعرا با تولید آثار فاخر می توانند دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند و برای تحقق این مهم نیازمند هم‌گرایی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه باید در قالب شعر، علاوه بر احیای زبان مازندرانی، نسل جدید را با آرمان های انقلاب بیشتر آشنا کنیم، بیان داشت: متولیان امور فرهنگی باید ترتیبی اتخاذ کنند تا جشنواره اختصاصی شعر با زبان مازندرانی در آینده نزدیک برپا شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر متولیان امور فرهنگی استان به ادبیات مازندران تأکید کرد و با اشاره به گردشگر پذیر بودن این منطقه، گفت: هنوز نتوانستیم با استفاده از ابزار هنر و شعر، مازندران را به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.

 حسینی پور نهادینه کردن فرهنگ انقلابی و اسلامی را نیازمند راهکارهای جدیدی دانست و گفت: اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی باید به نسل جوان معرفی شود و استفاده از هنر شعر راهکاری مؤثر در این زمینه است.

وی بیان داشت: زبان هنر ساده ترین و تأثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال ارزش های دفاع مقدس و انقلاب به نسل جدید است، زیرا زبان هنر زبان احساس و به واسطه شعر، موسیقی، تصویر سازی و نمایش می توان به اهداف از پیش تعیین شده در این بخش دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه