English

معاون وزیر نفت:

طرح هایی جهت جمع آوری گاز های همراه نفت در دست اجرا هستند

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: بحث جمع‌آوری گازهای همراه یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده است و در این زمینه امیدواریم طرح‌های در دست اجرا هرچه سریعتر به نتیجه برسند. در این خصوص وزیر نفت نیز این اطمینان را داده است تا با اهتمام انجام شده بتوانیم این موضوع را تا پایان دولت جمع‌آوری کنیم.

طرح هایی جهت جمع آوری گاز های همراه نفت  در دست اجرا هستند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان, وحیدرضا زیدی فر در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز، ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث جمع‌آوری گازهای همراه یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده است و در این زمینه امیدواریم طرح‌های در دست اجرا هرچه سریعتر به نتیجه برسند. در این خصوص وزیر نفت نیز این اطمینان را داده است تا با اهتمام انجام شده بتوانیم این موضوع را تا پایان دولت جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: بحث ال ان جی بحث سابقه‌داری در صنعت نفت است اما هنوز به نقطه ثابت و مشخصی در این حوزه نرسیده‌ایم. در دیداری که وزیر نفت با مقام معظم رهبری داشتند ایشان ابراز امیدواری کردند تا این موضوع نیز در این دولت به سرانجام برسد تا بتوانیم صاحب فناوری LNG و خود LNG بشویم.

دو برابر شدن دانش‌بنیان ها در نمایشگاه نفت مایه خوشحالی است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری بیان کرد: دو برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه نفت خوزستان در مقایسه با سال گذشته مایه خوشحالی است.

زیدی فر اظهار کرد: رویکرد دولت جدید این است که بحث صدور خدمات فنی و مهندسی در دستور کار قرار گیرد و کارگروهی در این زمینه نیز تشکیل و در حال فعالیت در این خصوص است.

وی افزود: صنعت نفت و سازندگان تجهیزات آمادگی کامل دارند تا صادرات خدمات فنی مهندسی با بالاتریت کیفیت را برای کشورهای همسایه و کشورهایی که خواهان تولیدات داخلی ایران هستند داشته باشند.

۳۱۰۰ میلیارد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان و فناور

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به بحث‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مجموعا بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۵ میلیون دلار قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان و فناور داخل کشور داشته‌ایم.

زیدی فر با اشاره به توافق‌نامه‌هایی با وزارت دفاع عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری صنعت نفت باید از لبریز فناوری بخش‌هایی از جمله وزارت دفاع استفاده کند.

وی با اشاره به بحث اعلام ممنوعیت خرید خارجی از سوی وزارت نفت برای اقلامی که در داخل کشور تولید می‌شوند، گفت: بالغ بر ۲۰۰ قلم کالا در سطح صنعت نفت با توجه به تولید در داخل کشور اعلام ممنوعیت خرید خارجی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه