English

مدیر تعاونی روستایی استان خبر داد؛

فعالیت ۱۹ فروشگاه اترک و ۳ روستابازار در کردستان

مدیر تعاونی روستایی استان کردستان گفت: ۳ روستابازار و ۵۴ فروشگاه عرضه محصولات کشاورزی در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۱۹ مورد در قالب فروشگاه های زنجیره ای اترک ساماندهی شده است.

فعالیت ۱۹ فروشگاه اترک و ۳ روستابازار در کردستان

به گزارش خبر گزاری موج کردستان ،بهرام کوشکی، امروز یکشنبه ( ۱۶ بهمن) در جمع رسانه های استان، با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سازمان تعاونی روستایی در دو بخش دولتی و تشکل ها و اتحادیه های روستایی فعالیت می کند که رسالت اصلی آن توزیع کالاهای معیشتی و حرفه ای اعضاء و روستاییان و همچنین حمایت، هدایت و نظارت بر شبکه تعاونی های روستایی است.

وی افزود: این سازمان نقش ویژه ای در خرید محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، کلزا و پایداری و تنظیم بازار بر عهده دارد.

کوشکی با اشاره به خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در استان، عنوان کرد: طی سال جاری در استان ۳۰۳ هزار تن گندم، ۲ هزار و ۷۴۶ تن کلزا و ۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی توسط سازمان تعاونی روستایی خریداری شده است.

وی با اعلام کسب مقام سوم کشوری در خرید گندم کشاورزان استان، بیان کرد: استان کردستان دارای ۴ سیلو با ظرفیت ذخیره سازی ۷۰ هزار تن می باشد که علاوه بر این امکان دخیره سازی ۱۰۰ هزار تن به صورت انباری و ۳۰۰ هزار تن در فضای باز است.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲۴۲ شرکت تعاونی در استان وجود دارد که به صورت مستقیم ۵۴۲ نفر اشتغالزایی داشته که در قالب اتحادیه های تخصصی ساماندهی شده اند.

مدیر تعاونی روستایی استان کردستان گفت: ۳ روستابازار و ۵۴ فروشگاه عرضه محصولات کشاورزی در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۱۹ مورد در قالب فروشگاه های زنجیره ای اترک ساماندهی شده است که کالاهای مورد نیاز مردم و تنظیم بازاری توزیع و عرضه می شود.

وی در ادامه به حمایت از کشاورزان پرداخت و گفت: ۳۲ هزار تن انواع کود و ۷۵۰۰ تن بذر گواهی شده تولید و در بین کشاورزان توزیع شده است.

کارخانه فرآوری سیب زمینی قروه نیازمند تامین زمین

کوشکی عنوان کرد: ظرفیت تولید ۳۲۸ هزار تن سیب زمنی در شهرستان قروه وجود دارد که راه اندازی کارخانه فرآوری در این شهرستان می تواند موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال جوانان باشد که این امر نیازمند تامین زمین بوده که امیدواریم شرکت شهرکهای صنعتی استان مساعدت لازم را داشته باشد.

مدیر سازمان تعاونی روستایی استان با اشاره به مرزی بودن استان عنوان کرد: به دنبال راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهر مریوان هستیم که در این راستا زیرساخت های لازم و محوطه سازی فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه