English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان:

بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از اتمام مرمت بخشی از بازار تاریخی شهر سنندج خبر داد

بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در این‌باره اظهار کرد: بخشی از بازار تاریخی سنندج که از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، با نظارت کارشناسان این اداره کل و با مشارکت و همکاری کسبه و بازاریان مرمت شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشارکتی برای مرمت این پروژه هزینه شد، عنوان کرد: مرمت نورگیرهای گذر اصلی، اجرای هواکش مشبک آجری و نصب نورگیر، مرمت و تثبیت و بندکشی نمای داخلی سازه آجری و همچنین عایق‌کاری پوشش تاق و چشمه گذر اصلی معروف به گذر آصف از اقدامات مرمتی این پروژه است.

وی بیان کرد: این بازار تاریخی علاوه بر اینکه یکی از بناهای تاریخی و باشکوه استان است، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جذب گردشگر دارد.

مهرزاد قدمت هسته اولیه بازار تاریخی سنندج را مربوط به دوران صفویه بیان کرد و افزود: بازار تاریخی این شهر در سال ۱۳۷۵ با شماره ۱۷۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: مرمت و احیای آثار تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری باعث ایجاد اشتغال و تولید درآمد برای شهروندان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه