English

بارش پراکنده باران از فردا تا پایان هفته‌ در قم

مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از فردا با ورود سامانه بارشی به قم، بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده تا آخر هفته جاری در تمام مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده باران از فردا تا پایان هفته‌ در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهران حیدری مدیرکل هواشناسی قم خبر داد: امروز وزش باد در مناطق غربی و جنوبی استان ممکن است تا حد نسبتا شدید و ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی اضافه کرد: از فردا با ورود سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه در برخی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده خواهد بود که این وضعیت در چهارشنبه و پنجشنبه نیز تکرار می‌شود.

حیدری با بیان این‌که با نزدیک شدن به آخر هفته کاهش دما محسوس می‌شود، ادامه داد: بارش‌های پراکنده عمدتا در ارتفاعات استان، مناطق غربی و جنوبی بیشتر از مناطق مرکزی است.

وی بیان کرد: کمینه دمای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب صفر، یک و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دما نیز برای امروز، فردا، پس‌فردا و چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۱۴، ۱۱، ۱۵، ۱۱ و ۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، برای صبح روز پنجشنبه هفته جاری دمای قم با کاهش محسوس سه درجه زیر صفر و دمای دستجرد و کهک نیز ۶ و ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد شد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه