English

کارشناس اداره هواشناسی کردستان:

ناپایداری جوی تا روز جمعه در کردستان ادامه دارد

کارشناس اداره هواشناسی کردستان گفت: ناپایداری‌ جوی که هم اکنون در آسمان استان استقرار یافته و موجب بارش‌های پراکنده شده است تا روز جمعه ادامه دارد.

ناپایداری جوی تا روز جمعه در کردستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،خبات قمری روز پنجشنبه اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می شود فعالیت این سامانه بارشی ضعیف که از روز چهارشنبه موجب بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط استان شده است روز جمعه تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از بعدازظهر جمعه تا روز شنبه هوای استان پایدار است، بیان کرد: از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی فعال دیگری وارد استان می شود که پیش‌بینی می‌شود بارش‌های چشمگیری به همراه داشته باشد.

وی به میزان آب حاصل از بارندگی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین بارش مربوط به سنندج با ۱.۴ دهم میلی‌متر، موچش ۹ دهم میلی‌متر، دهگلان چهار دهم میلی‌متر، قروه و بیجار سه دهم میلی‌متر، قاملو ۲ دهم میلی‌متر و کامیاران یک دهم میلی‌متر بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: همچنین ارتفاع برف در سنندج پنج سانتیمتر و در سایر نقاط استان یک سانتی‌متر گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه