English

با اعلام خانواده مرحوم پرویز کرم پور صورت گرفت؛

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی شده آملی به ۱۰ نفر

با اعلام خانواده مرحوم پرویز کرم پور، حدود 32 عضو سالم این بیمار مرگ مغزی شده آملی، شامل " کلیه، قلب، کبد، چشم و دیگر اعضای قابل استفاده این بیمار 55 ساله با رضایت خانواده اهداء شد.

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی شده آملی به 10 نفر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، همسر مرحوم کرم پور اظهار داشت: مرحوم کرم پور در پی وقوع یک سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و پس از چندین مدت بستری در وضعیت کما در بیمارستان آمل، با مشورت فرزندانم تصمیم به اهدای عضو گرفتیم.

وی ادامه داد: هرچند این تصمیم برای هر خانواده‌ای برای اهدای اعضای عضوی از یک خانواده سخت و غیرقابل پذیرش است، اما در نهایت با قبول این موضوع که این عمل باعث نجات چند بیمار نیازمند به عضو خواهد شد، اقدام به این کار کردیم.

همسر مرحوم کرم پور گفت: این اهدای عضو را برای رضای خدا و شادی روح مرحوم کرم پور انجام شده است و از این که اعضای بدن او باعث زندگی دوباره به چند بیمار نیازمند شده و در بدن فرد دیگری فعال است، خدا را شکرگذار هستیم.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: این هفتمین مورد از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی شده درسال 1401 در شهرستان آمل بوده که در مقایسه با سال گذشته بیشتر بوده است.

دکتر پژمان خسروی با  قدردانی از احیای فرهنگ اهدای اعضای بدن در این شهرستان تصریح کرد: اهدای اعضای بدن به فرد نیازمند به عضو از کار‌های بسیار نیک و خداپسندانه است که موجب زندگی برای افراد در معرض مرگ می‌شود.

وی یادآورشد، درسال‌های اخیر فرهنگ اهدای عضو و نجات جان زندگی دیگران در این شهرستان نهادینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه