English

اهدای اعضای یک مرد دزفولی به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید

رئیس اداره تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اهدای اعضای بدن یک مرد ۵۰ ساله دزفولی به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید.

اهدای اعضای یک مرد دزفولی به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، سعید نظری روز چهارشنبه افزود: کربلایی غلامرضا پالیزوان که آذرماه سال جاری بر اثر تصادف با مرگ مغزی به اغماء رفته بود پس از گذشت یک ماه با موافقت بستگان برای اهدای عضو به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از آزمایشات موردنیاز، کلیه‌های وی به پسر جوان ۱۸ ساله و مرد ۴۰ ساله و کبد به یک بانوی ۲۸ ساله زندگی دوباره بخشید و خود نیز جاودانه شد.

نظری گفت: اهدای عضو یکی از کارهای نیک و خداپسندانه‌ای است که در رأس اعمال باقیات و صالحات هر انسان قرار می‌گیرد و تا زمان حیات عضو اهدایی، حسنات جاریه برای فرد محسوب می‌شود.

وی در پایان بر لزوم فرهنگ سازی و فراگیرسازی مسئله اهدای عضو در جامعه تأکید کرد و افزود: افرادی که داوطلب اهدای عضو هستند می‌توانند از طریق سایت اهدای عضو به آدرس http://ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام و کارت اهدای عضو دریافت کنند.

نظری بیان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توان به بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه و یا با شماره تلفن ۹-۴۲۴۲۳۰۴۱ تماس حاصل برقرار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه