English

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه:

به دنبال فراهم کردن زیرساخت های اساسی پیوند قلب در کرمانشاه هستیم

رئیس بیمارستان امام علی (ع) گفت: به دنبال ایجاد زیرساخت های اساسی پیوند قلب هستیم تا مقوله پیوند قلب را نیز به جراحی های بیمارستان اضافه کنیم.

به دنبال فراهم کردن زیرساخت های اساسی پیوند قلب در کرمانشاه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه ، بهزاد حیدرپور به معرفی بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: بیمارستان امام علی(ع)  مرکز فوق تخصصی قلب در غرب کشور است که ۵ استان غرب و کشور عراق را تحت پوشش قرار می دهد.

وی گفت: بخش های بستری بیمارستان در زمینه جراحی قلب یا مداخلات غیر جراحی به بیماران سرویس ارائه می دهد به طوری که بیشتر جراحی های مهم قلب در بیمارستان انجام می شود.

رئیس بیمارستان بیان کرد: به دنبال ایجاد و فراهم نمودن زیرساخت های اساسی پیوند قلب بوده تا مقوله پیوند قلب را نیز به جراحی های بیمارستان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه مراقبت های غیر جراحی قلب در حوزه متخصصین عمومی قلب خدماتی به بیماران ارائه می شود و در حوزه فوق تخصصی قلب نیز با فوق تخصص های قلب اداره می شود.

رئیس بیمارستان امام علی تاکید داشت: خدمات ارائه شده به بیماران قلبی پرهزینه بوده که بیمارستان امام علی با کمک دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای خدمات کم هزینه به بیماران به کار گرفته است.

وی در رابطه با مراجعان به بیمارستان نیز گفت: در ماه به طور متوسط بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به اورژانس مراجعه نموده که همگی تحت مراقبت های تخصصی قرار می گیرند و توسط متخصصان قلب ویزیت و درمان می شوند.

 حیدرپور بیان داشت: در ماه به طور متوسط حدود ۵۰۰ آنژیوگرافی در بیمارستان انجام می شود و همچنین ۵۰ جراحی و ۱۵۰ مورد آنژیو پلاست نیز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: کمبود استند( فنر قلب) در بیمارستان گاهی بیمار و پزشک را با مشکل مواجه می کند که به دنبال این ضعف در استان می باشیم تا بیماران با خیال راحتی بستری شده و متخصصان به بهبود درمان آنها بپردازند.

رئیس بیمارستان امام علی تعداد تخت های این مجتمع را ۲۳۸ تخت مصوب اعلام کرد و افزود: ۷۶۰ نفر پرسنل در بیمارستان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۴۱۰ پرستار، ۱۶ نفر کارشناس رادیولوژی، ۹ نفر کارشناس پزشکی هسته ای و ۵۰ نفر متخصص و فوق تخصص و ۱۵ نفر پزشک عمومی و … می باشند.

وی گفت: در زمینه قلب پیشگیری همیشه بهتر از درمان است که به دلیل هزینه های بالای درمان، پیشگیری بسیار بهتر از درمان بشمار می رود و کنترل وزن، اختلال فشارخون، اختلال قند خون و کبد چرب برای پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار حیاتی بوده که باعث بروز خطر بیماری قلبی بشمار می رود.

حیدرپور ادامه داد: در زمینه سیگار نیز باید فرهنگ سازی شود که در فضای بسته و مکان های عمومی سیگار کشیده نشود به طوری که فرد سیگاری ۹۰ درصد مضرات سیگار را به فرد کناری خود انتقال می دهد‌ و همچنین باعث افزایش بیماری قلبی می شود.

این مسئول گفت: ورزش از عوامل اصلی پیشگیری از بیماری قلبی بوده که بایستی فرهنگ ورزش و زنگ ورزش در مدارس به صدا در بیاید تا از چاقی و خطرات آن جلوگیری به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه