English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به موج:

تکلیف نحوه دریافتی پزشکان و خط بین الملل فرودگاه کرمانشاه روشن شود، توریسم درمانی توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به شرایط توریسم درمانی در استان مرزی کرمانشاه گفت: پلکانی کردن دریافتی پزشکان و نبود خط مستقیم پرواز از کشور عراق به کرمانشاه دو چالش عمده در مسیر توسعه توریسم درمانی در استان محسوب می شود.

تکلیف نحوه دریافتی پزشکان و خط بین الملل فرودگاه کرمانشاه روشن شود، توریسم درمانی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قباد محمدی در نشست خبری در پاسخ به سوال اول خبرنگار موج در خصوص آخرین وضعیت استان کرمانشاه در مقابله با سویه جدید کرونا ، ابراز داشت: به طبع کشور استان نیز در آماده باش کامل مقابله با پیک جدید کرونا است و افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 نیز در مقایسه با روزهای گذشته بیانگر ورود استان به پیک جدید کرونا است .

وی با تاکید بر اینکه با واکسیناسیونی که سال گذشته مردم به طور گسترده انجام دادند جمعیت قابل توجهی از مردم واکسینه شدند و توانستیم دو پیک گذشته کرونا را در استان با کمترین تلفات پیشت سر بگذاریم، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر هم برنامه اصلی و توصیه ما به مردم واکسیناسیون است و با توجه به شواهد امر در پیک پیش رو که پیش بینی می شود در بهمن ماه به قله آن برسیم، مهمترین  راهبرد واکسیناسیون است، خوشبختانه واکسن های ایرانی با کارایی خوب و با حداقل عوارض وجود دارند و ثابت شده واکسن های ایرانی حداقل عوارض جانبی با کارایی بسیار بالا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن دعوت از عموم مردم بخصوص افراد دارای بیماری های خاص به واکسیناسیون دوز یادآور، خاطرنشان ساخت: در بخش تخت های بیمارستانی برای کرونا بیمارستان ها در آماده باش هستند و هر بیمارستان حداقل 10 تخت را بستری های کرونا تخصیص خواهد داد، دستگاه اکسیژن ساز و دارو به اندازه کافی برای شیوع و پیک کرونا در مراکز درمانی استان پیش بینی شده است.

وی در رابطه با میزان پوشش واکسیناسیون در دوزهای سه گانه کرونا در استان کرمانشاه نیز گفت: درصد پوشش دوز اول واکسن کرونا برای سنین 5 سال و بالاتر 88 درصد در استان، درصد دوز دوم برای 5 سال و بالاتر 79 درصد و درصد دوز سوم برای 18 سال به بالا حدود 49 درصد است و دوز چهارم حدود 2 و 3 دهم درصد است که بسیار پایین تر است و هر فردی که 6 ماه از آخرین تزریق دوزش گذشته باشد می تواند دوز یادآور تزریق کند، ویروس کرونا شاخک هایی اطراف خود دارد که شبیه هم هستند به این ترتیب آنتی بادی که در بدن علیه زیر سویه تولید می شود برای بقیه هم کارایی بالایی دارد، نگرانی از بابت کارایی در مقابل زیرسویه ها مختلف وجود ندارد چون اکثر واکسن ها کمک به تولید آنتی بادی علیه شاخک ها می کنند، اکنون واکسن برکت، اسپایکوژن، سینوفارم در برخی مراکز، برکت پلاس هم وجود دارد ثابت شده دوز های تزریقی متفاوت با قبلی ها باشد ایمنی بیشتر می شود.

 

پیک شدید آنفولانزا باعث کمبود آنتی بیوتیک و سرم شد

وی تصریح کرد: ما در سه ماه گذشته پیک بسیار شدید آنفلوآنزا را در کشور و استان داشتیم که یک پیک بی سابقه محسوب می شد و این باعث شد تخت های بیمارستان اطفال پر شود و در بیمارستان های دیگر هم برای اطفال تخت زدیم همین سبب شد کمبود آنتی بیوتیک و سرم بروز کند اکنون کمبود مرتفع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود 100 قلم دارو برای بیماری های مغز و اعصاب، داروهای شیمی درمانی،.. مواجه هستیم، اذعان کرد: خوشبختانه تمامی این داروها جایگزین دارند.

 

پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه روی ریل پیشرفت 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در سفر ۲۳ تیرماه رییس جمهور به استان کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت استان مصوب شد، گفت: پروژه‌های مربوط به مصوبات این سفر اکنون با روند مطلوبی در سطح استان در دست اجرا است.

قباد محمدی با بیان اینکه پروژه های خوبی در این سفر به تصویب رسید و می تواند حوزه سلامت استان را متحول کند، افزود: یکی از مهمترین این مصوبات ساخت ۱۰۶ خانه بهداشت و مرکز بهداشت در مناطق محروم استان است که این پروژه فعال و در دست اجرا است.

وی ساخت بیمارستان در سه شهرستان ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو را از دیگر پروژه های مصوبات سفر رییس جمهور به استان اعلام کرد و گفت: هر سه پروژه اکنون فعال است و ساختمان بیمارستان ثلاث باباجانی اوایل سال آینده به اتمام می رسد و ساختمان روانسر و دالاهو نیز ۲ تا سه سال آینده تمام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات مردم شهرستان ثلاث باباجانی را نداشتن بخش دیالیز و مراجعه به شهرستان های همجوار دانست و توضیح داد: دستگاه دیالیز برای استفاده مردم شهرستان خریداری و نصب شده و متخصص داخلی نیز در این شهرستان فعال است و مردم دیگر نیازی به شهرستان های همجوار برای مشکلات دیالیز ندارند.

محمدی دیگر پروژه مهم مصوبه سفر رییس جمهور به استان را بیمارستان رادیوتراپی یا شیمی درمانی اعلام کرد و افزود: این بیمارستان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمان بیماران سرطانی کشور است که با روند مطلوبی در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیات عمرانی و ساخت و ساز آن به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان سال آینده تجهیز می شود، گفت: دستگاه های شیمی درمانی و تجهیزات تخصصی و مدرنی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است به طوری که در سطح کشور بی نظیر است و مشابه آن تنها در چند مرکز کشور وجود دارد.

مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی استان، تکمیل دانشکده دندانپزشکی را از دیگر پروژه های فعال اعلام کرد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده اما اکنون با روند خوبی در دست اجرا است و برای مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد و دانشجو در آن مستقر می شود.

محمدی، ساخت دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع را از دیگر پروژه های فعال استان اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و کرمانشاه و اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و طالقانی شهر کرمانشاه نیز به عنوان پروژه های فعال دانشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه ها نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

روند درمانی 107 نوع از بیماری‌های خاص بصورت رایگان انجام خواهد شد

وی در خصوص بیماران cf خاطر نشان کرد: اختلاف نظری برای مکان درمانگاه این بیماران بود که در جلسه دیروز حل شده اما کار خوب دولت این بود برای 107 بیماری خاص صندوق ایجاد شد که هزینه هایشان کاهش یافت که بیماران CF هم جزو این صندوق هستند، یکی از مشکلات ما در حوزه سلامت مناطق حاشیه نشین است یکی از برنامه های ما این است که بیماری هایی که بیشتر در این مناطق شیوع می یابد را بررسی می کنیم مثلا بیماری یابی ایدز را در این مناطق آغاز می کنیم و بیمار مبتلا را رایگان درمان می کنیم بنابراین شناسایی برای ما بسیار مهم است پس به کمک نیروهای جهادی شناسایی بیماری های واگیردار را آغاز خواهیم کرد، غربالگری سل و بیماری های مقاربتی هم در این مناطق شناسایی خواهد شد.

محمدی با بیان این مطلب که در کرمانشاه بخش های خوبی برای بیماران بین الملل آماده شده است، افزود: بخش ویژه بیمارستان امام رضا (ع) برای دهه مبارکه فجر به بهره برداری خواهد رسید به علاوه بیمارستان های خصوصی هم بخش ویژه و بیماران بین الملل دارند اگر چه در کرونا این بخش محدود شد اما اکنون رونق گرفته و بیماران عراقی مراجعه می کنند خوشبختانه در استان ظرفیت های تخصصی و درمانی خوبی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: وجود مشکلات قانونی در نحوه پلکانی دریافتی پرداختی پزشکان در بخش دولتی منجر به کاهش تمایل پزشکان برای جراحی در بخش های دولتی شده است و بنابراین پزشکان تمایل دارند بیماران بین الملل را در بیمارستان های دولتی جراحی کنند که در این راستا پیگیر رفع موانع قانونی آن هستیم.

وی ادامه داد : موضوع بعدی در توسعه توریسم درمانی کرمانشاه نبود پرواز کرمانشاه به بغداد، اربیل و .. است که می بایست با راهکاری مدون بتوانیم پروازهای مستقیمی را به کرمانشاه داشته باشیم.

شیما فتحی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه