English

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

اولین معیار برای حفظ ارزش ها، برپایی اجرای دقیق فریضه نماز است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت های خدواند و اولین معیار برای حفظ ارزش ها برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است.

اولین معیار برای حفظ ارزش ها، برپایی اجرای دقیق فریضه نماز است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاسیه نماز مازندران اظهار داشت: برجسته‌سازی فرهنگ نماز در بین اقشار جامعه برای حفظ صلابت و اقتدار کشور ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت های خدواند و اولین معیار برای حفظ ارزش ها برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: متأسفانه در دهه های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد که باید ضعف های احتمالی پیرامون این موضوع شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: باید باور قلبی و اهمیت نمازخوانی روزافزون برای اقشار جامعه تبلیغ شود و اصل عقلی برای شکرگزاری از خدواند برپایی نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: نماز حجت عینی و ذاتی برای شناسایی حق است و در سال های گذشته برای افزایش دانش اقشار مردم تلاش شد، اما برای اخلاق و بینش آنان باید بیشتر کار کنیم.

وی اضافه کرد: اگر نماز درست شد، سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می شود در غیر این صورت یک عمر در تباهی بودیم و معتقدم اگر با خلوص نیت یاد خدا و نماز برپا شود، هیچگاه زشتی و پلیدی در کشور رخنه نمی کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان داشت: جایگاه معلمان و فرهنگیان در هدایت کردن عقیده های نوجوانان و جوانان بسیار برجسته است و مقام معلمی کمتر از فقها نیست و اگر معلم بیشتر به این مقولات توجه کند، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی ابراز داشت: معلمان بزرگترین ارزش را در جامعه دارند و صعود و سقوط اخلاق در کشور به عملکرد فرهنگیان است و باید معلمان دقت کنند که فکر دانش آموزان را دشمنان نربایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: تنها داشتن علم و مدرک تحصیلی برای معلم شدن کافی نیست و باید معرفت الهی برای تعلیم محصلان بیش از پیش در بین فرهنگیان تقویت شود.

وی بیان داشت: تغییر برخی رویه های اشتباه گذشته در تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است و باید دانشگاه ها و مدارس خود را به معرفت الهی بیشتر نزدیک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه