English

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونا در فارس و افزایش شهرهای زرد استان به ۹ شهرستان خبر داد.

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونا در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در استان فارس گفت: بر اساس آخرین گزارش ها، شهرستان خرم بید در استان فارس به وضعیت نارنجی درآمده و شهرهای زرد نیز با افزایش نسبت به هفته گذشته، شامل بیضاء؛ زرقان؛ خرامه؛ نی ریز؛ خفر؛ کوار؛ لارستان؛ جویم و فراشبند بوده است.

او وضعیت دیگر شهرهای استان فارس را آبی اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر ورود موج هشتم کرونا به کشور، طی روزهای اخیر به صورت آهسته شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در استان بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روند تدریجی افزایش آمارها را به منزله زنگ هشداری برای گسترش شیوع دوباره این بیماری در سطح استان دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی همچون موج های پیشین کرونا، همچنان اهمیت پایبندی تمامی افراد جامعه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید است.

حسینی به ویژه افرادی نظیر سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای را گروه های آسیب پذیر جامعه در برابر این بیماری عنوان کرد که با ورود موج جدید بیماری به کشور، نیاز است با جدیت بیشتری ایمنی خود را در برابر این بیماری ارتقا دهند.

او رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست ها، همچنین دریافت دزهای تکمیلی واکسن کرونا را از جمله توصیه های مهم سلامتی در برابر موج جدید بیماری برشمرد.

 

عبور از موج هشتم کرونا، با تداوم مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی

 

حسینی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به سرعت انتشار بالای سویه جدید اُمیکرون، عبور از موج هشتم کروناویروس نیازمند تداوم مشارکت و همکاری مطلوب مردم فارس با مجموعه سلامت استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در کنار انجام به موقع واکسیناسیون دانست.

او با اعلام آمادگی مجموعه سلامت فارس برای مقابله با موج جدید این بیماری، از مردم استان فارس خواست تا برای عبور از موج هشتم کروناویروس با کمترین آسیب، اقداماتی شامل تزریق دُز یادآور واکسیناسیون علیه کروناویروس، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین شست و شوی مرتب دست ها را به عنوان یک راهکار محافظتی و پیشگیرانه، جدی بگیرند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: از ابتدای شیوع پاندمی کروناویروس در کشور و به تبع آن استان فارس، تلاش، جهاد و از خودگذشتگی مدافعان سلامت و مشارکت و همراهی و همیاری مردم استان توانست فارس را در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور به عنوان یک الگوی موفق معرفی کند.

او یادآور شد: همکاری عمومی با مجموعه سلامت در مدیریت و کنترل موج هشتم کروناویروس، بی تردید موجب تسریع در عبور از این چالش و ایجاد وضعیتی مطلوب در استان می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr و تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون، آمار بستری بیماران کرونا در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان فارس نیز از دیگر محورهای مورد بررسی رییس دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص عملکردحوزه های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، وضعیت دارویی و تجهیزاتی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، توضیحاتی ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه