English

وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی در هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛ امروز شنبه ۲۴ دی ماه تا ظهر فردا کماکان استان هرمزگان تحت تاثیر فعالیت سامانه پرفشار سرد و وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی قرار دارد.

وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، جزایر سیری و بوموسی نیز با ۱۹ درجه سانتی گراد به عنوان گرم‌ترین مناطق هرمزگان بودند و در بندرعباس نیز دمای ۸ درجه سانتی گراد ثبت شد.

به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز شنبه ۲۴ دی ماه تا ظهر فردا کماکان استان هرمزگان تحت تاثیر فعالیت سامانه پرفشار سرد و وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی قرار دارد.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، امروز (بویژه در ساعات صبح تا ظهر) در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود و آب‌های تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج می‌شود.

با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد و وزش این باد‌ها تا ظهر یکشنبه تداوم دارد و باید ضمن جلوگیری از تردد شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛ بعد از ظهر فردا یکشنبه به تدریج از سرعت باد کاسته می‌شود و امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری است و در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

گفتنی است فردا یکشنبه در برخی نقاط غربی استان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد و امروز نیز ماندگاری هوای سرد بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود و با توجه به این موضوع تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما صورت گیرد.

لازم بذکر است از روز یکشنبه تا اواسط هفته، با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود و از روز سه شنبه ۲۷ دی ماه، یک سامانه بارشی از غرب استان وارد می‌شود و به تدریج تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، همه مناطق استان را در بر می‌گیرد و این سامانه باعث رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه