English

هشدار اداره کل هواشناسی هرمزگان به مردم/ از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنید

با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

هشدار اداره کل هواشناسی هرمزگان به مردم/ از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، از صبح امروز تا فردا صبح تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و مناطق غربی، شمالی و برخی نقاط شرقی استان و جزایر (بیشترکیش و لاوان) از مقادیر بارش بیشتری برخوردار خواهند بود و سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خواهد شد.

با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود و همچنین دریا نیز طی امروز و فردا با افزایش سرعت باد‌های شمال غربی در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید؛ لذا توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد.

گفتنی است از لحاظ دمایی طی امروز با توجه به افزایش ابرناکی آسمان، کاهش نسبی دما در طول روز و از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

 لازم به ذکر است از ساعات بعد ازظهر و شب چهارشنبه ۲۱ دی تا اوایل هفته آینده نیز با نفوذ سامانه پرفشار سرد به استان برای مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی، در بعضی ساعات با احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه